  • Data: 2020-01-23 16:37:21
    Temat: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To co wcześniej zaproponowałem tzn. utworzenie wyspy TT w układzie TN
    > posiada większość cech układu separacji tyle, że jest o wiele łatwiejsze
    > i tańsze do wykonania.

    Zaglądałem dzisiaj (nielegalnie) do skrzynki elektrycznej głównej (w
    każdym razie dużej) w budynku. Jest ta 5 (pięć) przewodów, grubych,
    przykręconych nakrętkami. Wszystkie czarne, bez opisu. Skorygujcie mnie,
    ale to mi wygląda na 3 fazy, niebieski (zero?) i zółtozielony(
    uziemienie?). JEszcze raz powtarzam, w skrzynce kable są czarne, wiec
    "gdybam".
    Czy jest jakiś przepis, reguła, która zmusza administaratora do
    bezwarunkowego przyznania dostępu do takich kabli? (gdyby była, to
    administrator wyda zgodę bez pytania lokatorów).

    ToMasz

    PS. kombinuję żeby z tej skrzynki pociągnąć kabel do korytek od
    kablówki. tymi korytkami do mieszkania. obyło by się bez prucia klatki
    schodowej. ale kaman, 2.5mm grubości to jest maks. Niema szans aby tą
    metodą puścić 10mm kwadrat. Warto wogóle o tym myśleć, czy zapomnieć o
    istniejących korytkach kablowych?