    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Date: Sun, 11 Oct 2009 22:55:46 +0200
    <hapemu$okj$1@news.interia.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <har3kg$l94$1@news.interia.pl> <harvn2$s0a$1@node1.news.atman.pl>
    <hat1rp$r1s$1@news.interia.pl> <hat7pd$od9$1@node2.news.atman.pl>
    <hat793$1mh$1@news.interia.pl>
    <e...@k...googlegroups.com>

    news:ebdf80e7-6c5e-460e-831c-

    >Ja mam podlogowke zaprojektowana wedlug danych z OZC, liczone na
    >zasilanie 40C. Zawsze jeszcze mozna podwyzszyc temperature zasilania
    [...]
    >maly zapas - na etapie wprowadzania danych do OZC uzywalem troche
    >wyzszych U wszystkich przegrod (glownie bramy garazowe, okna, drzwi
    >zew.) i dodalem troche mostkow, ktorych u mnie defakto nie ma prawie
    >zadnych (nie liczac scian stojacych bezposrednio na fundamencie w
    >piwnicach no i okien zrobionych nie-troj-warstwowo ;).

    Znaczy tez nie robiles na styk :-)
    Ja nie wiedzialem np. jaki opor maja drzwi wejsciowe zamawiane u stolarza.
    Niby drewniane, ale kto to wie?? Co bedzie jak sie rozszczelnia za 5 - 10
    lat? Rury przeciez nie doloze. Poza tym co bedzie jak mi sie odmani i tu
    gdzie planowalem ceramike na posadzce zechce polozyc jednak deski? A moze
    tam gdzie sa i tak deski zona za pare lat polubi grube dywany, a glupio tak
    bylo by z braku mocy ogrzewania przybijac go do sciany, choc to juz bylo i
    jakos ludzie z tym zyli. :-) A moze gosci na zimowy kulig bede mial tylu, ze
    butami zastawia mi caly hol wykonczony juz na szczescie gresem i mam miec
    zimno?? :-) A moze sa gdzies mostkujace bledy w konstrukcji domu bo jakis
    idiota cos spitolil a ja tego nie wiem?
    Roznie bywa w zyciu i szkoda wiazac sie na zawsze z konkretnymi
    rozwiazaniami.

    Pozdro.. TK