    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: gruntowanie tynków
    Date: Mon, 1 Feb 2016 00:12:37 +0100

    Pani Krycha napisała:

    > Zaczytałam się archiwum grupy na temat gruntowania tynków i rozbolała
    > mnie głowa od złych opinii na temat używania Unigruntu przy używaniu
    > farby emulsyjnej.

    Ja nawet nie musze czytać. Wiem, że w Usenecie, to same mądrości.

    > Mam nadzieję, że te opinie sprzed wielu lat są dziś nieaktualne.

    Po wielu latach farba dobrze wysycha i całkiem inaczej się zachowuje.

    > Może dziś opinie na grupie będą pozytywniejsze.
    > Mam ściany pomalowane ostrym różem.
    > Mimo zdrapanie warstwy i mycia ściana jest kolorowa, a będą ją
    > malować na biało farbą emulsyjną.
    > Farba biała i Unigrunt już kupione.
    > Liczę, że ten grunt się sprawdzi.
    >
    > Zastanawiam się czy przejechać ściany samym gruntem, potem rzadszą
    > farbą, a na koniec bez rozcieńczania?
    > Czy może do gruntu dodać trochę białej farby, co dałoby lepszy efekt
    > kryjący kolor, który pozostał po myciu ścian?

    Zły pomysł. (Uni)grunt nie jest po to, by było (coraz bardziej) biało,
    lecz aby odseparować i stworzyć barierę między tym co pod spodem, a tym
    co na wierzchu. Zaciek mazia się unigruntem nie po to, by wybielić jego
    zaciekowatą barwę, leć żeby skubaniec nie wyłaził przez to białe, co
    się na nim położy. Rozcieńczenie go farbą może całkiem zniwelowac jego
    dobroczynne własności.

    > Chciałabym uzyskać białe ściany, bez nadmiernej ilości malowań.
    >
    > Jakby ktoś miała ochotę na żart, to owszem jestem podwójna blondynką :-)

    Na mnie zawsze można liczyć. Pod tym względem, i pod innymi też.

    Jarek

    --
    Grunt to ziemia,
    a ziemia to grunt.