  • Data: 2016-02-01 21:30:36
    Temat: Re: gruntowanie tynków
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Krycha napisała:

    > (...)
    >
    > Jestem świadoma, ze gruntuje się, aby związać piasek na ścianie, żeby
    > farba lepiej trzymała sie podłoża i wzmacnia podłoże oraz chroni przed
    > osypywaniem sie drobinek.
    > Ale gdyby zamiast być bezbarwnym płynem stał sie lekko mleczny,
    > to może byłoby 2 w 1. Ale tak to może tylko w Erze ;-).

    Nie, to nie tak. To nie tak wygląda, jak ktoś tu już pisał, że grunt to
    służy tylko do gruntowania. Spojenie drobinek piasku, to jedno. Innym
    razem komuś może zależeć na czymś poniekąd odwrotnym -- przygotować do
    malowania powierzchnię, która niezbyt przyjmuje farbę, którą chcemy
    coś opędzlować. Bo zbyt gładka na przykład. Aż w końcu to, do czego
    często stosowany jest unigrunt -- ograniczenie dyfuzji między podłożem,
    a nakładanym pokryciem. Czyli właśnie to wyłażenie zacieków. No i tu
    -- być może -- mamy do czynienia z tym przypadkem. Z tym że ja nie
    wiem, czy do tego wściekłego różu trzeba podchodzić tak samo, jak to
    zacieków. Inaczej mówiąc, czy ten unigrunt jest tam potrzebny.

    --
    Jarek