  • Data: 2018-01-10 10:58:43
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 06:39:09 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Np. http://www.gorenje.pl/produkty/pompy-ciepla/pompy-ci
    epla albo

    Ona jest na pewno tańsza?

    > http://www.tweetop.pl/system-tweetop-home/pompy-ciep
    la-tweetop/ecoheat-complex/

    A to już mi wygląda na typowego chińczyka. Nie liczyłbym, że ta pompa
    będzie lepsza od althermy. Nie patrz na to co podają producenci w karcie
    - nie ma się co podniecać COPami o 0,1 lepszymi, bo to wszystko i tak jest
    mocno zmienne i zależy od warunków.

    > Teraz popularny zdaje się zawór trójdrożny więc pompa chodzi cały czas
    > tylko grzeje na przemian dom/siebie.

    Możliwe.

    > Uuu, ja stoję na glinie. To widzę że ani odwierty ani paletko, raczej
    > tańsze niż Twoje by nie było.

    A czemu się na odwiert upierasz? Z gliny w poziomie licz 30-40W z metra.
    Dla pompy ~9kW grzewczej / 7,5kW chłodniczej dałbym z dużym zapasem
    cztery pętle 100m z PE32. Potrzebujesz do tego 400m2, jeden dzień pracy
    koparki (1k pln) plus 400m rury (jakiś drugi tysiak). No i rozdzielacz
    z PP (jakieś 500-700 pln) plus glikol w granicy 500 pln. I tani DZ gotowy.
    DZ możesz upchnąć gdziekolwiek - to może być pół metra od ogrodzenia
    dookoła granicy np. :P Nie wierzę, że 400m nie znajdziesz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.