  • Data: 2018-01-16 14:12:36
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:53:48 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > A tak na poważnie to ja zawsze wychodziłem z założenia, że dom jest dla
    > mnie a nie ja dla domu. I doprawdy nie widzę powodu ażeby wpasowywać się
    > w ustalone i ustawione kiedyś tam 22 stopnie. Albo przeliczać przepływy
    > i majstrować przy rotametrach jak mi się preferencje zmienią.

    To już zależy jak kto ma sterowane ogrzewanie.
    W normalnej instalacji z pompą ciepła masz jeden termostat pokojowy na każde
    piętro i tam sobie ustawiasz temperaturkę. Jak Ci się nagle na starość
    zachce cieplej to zamiast 22stC ustawiasz 24stC i we wszystkich
    pomieszczeniach jednocześnie temperatura podnosi się proporcjonalnie.

    Nie musisz latać i przestawiać 8 termostatów, tylko jeden :)

    A w nienormalnych instalacjach takich jak moja mam jeden sterownik pogodowy
    na cały dom. Jak obrosnę tłuszczem i zacznie mi być za ciepło to na jednym
    sterowniku koryguję krzywą grzewczą o -2stC i w całym domu proporcjonalnie
    obniża mi się o tyle temperatura.

    Nie muszę nic grzebać przy rotametrach w skrzynkach.

    > W pokojach (praktycznie) wyłączonych z użytkowania mam w tej chwili 19
    > stopni. Grzeje się rzeczywiście od tego co na dole + od reszty
    > pomieszczeń na tym samym poziomie w których utrzymuję normalną
    > temperaturę bo tam zdecydowanie częściej przebywam.

    No właśnie. A żeby utrzymać temperaturę właściwą w ogrzewanych
    pomieszczeniach - musisz pędzić wodę do wyższych temperatur. A to przy
    pompie ciepła oznacza niższy COP. W efekcie taniej wyszłoby jakbyś cały
    czas w pozostałych pomieszczeniach też trzymał 22stC.

    > Czy to przynosi jakieś oszczędności? HGW i nigdy specjalnie mnie to nie
    > interesowało. Ale mentalnie jestem uspokojony, że nie marnuje bez
    > potrzeby energii na grzanie pustych pomieszczeń ;-)

    Jak nie grzejesz podłogówką to spoko, dla gazu czy pieca na węgiel nie ma
    znaczenia do jakiej temperatury pędzi wodę w podłogach. Przy PC ma to
    znaczenie.

    > Nopaczpan jakie te ludzie są różne. Ja dla odmiany po domu przez cały
    > rok chodzę w krótkich rękawach.

    Nie wiem gdzie Ty mieszkasz że w gaciach tam macie rękawy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.