    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <p3dotp$a61$1@node1.news.atman.pl> <shj88anol5ye$.dlg@myjk.org>
    <p3g0jb$ej4$1@node1.news.atman.pl> <4ew5ntd5ao1h$.dlg@myjk.org>
    <p3g48d$i0l$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <p3ioi6$4bg$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <p3iptu$5i3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <p3j2mn$ehs$2@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <p3j874$kg9$1@node1.news.atman.pl> <18bnhjyym1t2f$.dlg@myjk.org>
    <p3lqgp$ohk$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 17 Jan 2018 11:12:59 +0100

    Tue, 16 Jan 2018 22:23:35 +0100, Mateusz Bogusz

    > Masz bardzo mocną potrzebę upewniania się, że dobrze wybrałeś -
    > zauważyłem :-P

    To wynika z oczywistych i podstawowych faktów. PW jest bardziej narażona na
    działanie negatywnych warunków niż gruntówka. Tylko tyle.

    Nie piszę tak dlatego że akurat wybrałem GW. Po prostu mam miejsce na
    działce na wymiennik poziomy, w miarę dobry grunt, do tego mam też plany
    związane z pompą gruntową których nie spełnię na powietrznej. Reszta
    przemawia za tym aby instalować PW. Jest tańsza i równie wydajna.

    Gdyby nie powyższe brałbym tańszą PW bo uważam że obecne kontrukcje radzą
    sobie wcale nie gorzej niż gruntówki pod względem wydajności. Co więcej,
    jak już wspominałem, mam dostęp do tanich ZUBADANów i kotłownia na takiej
    konstrukcji pewnie by się zamknęła poniżej 20 tys. czyli min. 10 tys.
    taniej niż gruntówki.

    Jak ktoś chce na siłę montować gruntową (jak np. gobo który odwierty w
    granicie robił) to zawsze sugeruję montaż powietrznej.

    --
    Pozdor
    Myjk