eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażeniaRe: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
  • Data: 2018-03-07 00:53:22
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04.03.2018 o 19:03, Adam Sz. pisze:
    >> Tak samo możemy założyć, że gruntówka wytrzyma 2x krócej.
    > A jakiś argument ku temu masz? Bo ja mam konkretne, techniczne.

    To dawaj te argumenty, bo aż przejrzałem posty wstecz ale nie
    dostrzegłem :-)

    > Kilkanaście lat? Serio?:) Liczyłeś kiedyś ile taka sprężarka w samochodzie
    > naprawdę godzin chodzi? Sprężarka wytrzyma max 200 tys km. Licząc średnią
    > prędkość 40km/h - wychodzi 5000 godzin pracy (208 dni). Sprężarka w
    > gruntówce ma deklarowany czas pracy bez awarii na poziomie 100 tys godzin,
    > czyli 20 x więcej:-)

    Rozróżniasz typy sprężarki po ich budowie?

    Najpopularniejszy typ sprężarek stosowany w pompach ciepła od kilku lat,
    to sprężarki DC Twin-Rotary (rozwinięcie sprężarek rotacyjnych). A te
    mają przewidywane parametry pracy na 40-60 tys godzin, 170 tys cykli
    załączenia.

    W samochodach masz do czynienia z kompresorem tłokowym, najczęściej bez
    skokowej zmiany pojemności (tutaj lampka powinna się zaświecić na myśl o
    słowach ON i OFF).

    >> Wentylator na chłodnicy w samochodzie pracował u mnie 9 lat, zanim się
    >> zatarł (i to w lato). W pompie ciepła, to koszt 200-400zł za części.
    > Tyle, że jak wentylator w aucie padnie to conajwyżej zagotuje wodę i ta
    > wyparuje. Jak padnie wentylator w pompie ciepła to czynnik rozwali
    > wymiennik i sprężarkę. I to nie będzie kosztować 200-400, tylko
    > 3-4-5k pln;)

    "jak wentylator w aucie padnie to conajwyżej zagotuje wodę i ta
    wyparuje" - myślę że śmiało możesz wrzucić to sobie do stopki :-)

    "Jak padnie wentylator w pompie ciepła to czynnik rozwali wymiennik i
    sprężarkę." - Ty w ogóle wiesz jak zbudowana jest pompa ciepła i w którą
    stronę przemieszcza się czynnik w trybie grzania?

    >> A dlaczego wymiennik miałby zamarznąć, skoro krążący w nim czynnik ma
    >> temperaturę wrzenia -52C? W samochodzie w chłodnicy albo sprężarce coś
    >> zamarza?
    > Skoro mówisz, że nie zamarza - to po co mu w ogóle trzeba dostarczać
    > CIEPŁA?:-) Właśnie po to, żeby nie zamarzł.

    Używasz słowa "defrost", a kompletnie go nie rozumiesz. Oznacza on
    procedurę *odszraniania* parownika. Na parowniku powstaje różnica
    temperatur, która powoduje skroplenie się wody. Przy ujemnej
    temperaturze powoduje to oszronienie lameli, co skutkuje mniejszym
    przepływem powietrza przez parownik i mniejszą wydajność urządzenia.

    A teraz spróbuj sobie wymyślić czy i jaki to może mieć związek z
    niedziałającym wentylatorem o którym napisałeś wyżej.

    --
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1