eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek › Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    Date: Wed, 25 Apr 2012 05:14:59 -0700 (PDT)
    <jn6mg6$t2c$1@inews.gazeta.pl> <jn6o4s$nco$1@usenet.news.interia.pl>
    <9893275.987.1335303499302.JavaMail.geo-discussion-forums@vbbcc6>
    <4f97a3f2$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <7181206.2628.1335339042206.JavaMail.geo-discussion-forums@vbq5>
    <23595290.2793.1335339903253.JavaMail.geo-discussion-forums@vbez20>
    <jn8bro$cnm$1@usenet.news.interia.pl>
    <16480749.9.1335344436483.JavaMail.geo-discussion-forums@ynje10>
    <16938134.2776.1335345804514.JavaMail.geo-discussion-forums@vbxz8>
    <c...@n...googlegroups.com>
    <29418308.1781.1335349678018.JavaMail.geo-discussion-forums@vbvx4>
    <4...@c...googlegroups.com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 13:28:23 UTC+2 użytkownik GREGOR napisał:
    > To może inaczej.
    > Ile Cię kosztuje droga 1kWh w styczniu-lutym, a ile w lipcu-sierpniu ?
    > Wyższa matematyka, ale da się policzyć mając dane z faktur.
    >
    > Chodzi o to, że cena drogiej kWh gdzieś tam przekracza cenę kWh w
    > taryfie G11 (mając LPG).
    > Ta różnica jest dodatkowy kosztem, który ponosimy. Kosztem posiadania
    > G12.
    > Jak dla mnie należy uwzględnić go jako dodatkowy koszt ogrzewania,
    > czyli +kilka groszy za tanią kWh.

    To może inaczej- ile kosztuje Ciebie 1kWh LPG srednio rocznie. Bo jak LPG bierzesz do
    ogrzewania to latem nie zuzywasz gazu a abonament płacisz. Jesli bys grzał pradem to
    abonament i tak trzeba płacic. Kiedys to liczyłem i wyszło chyba że G12 opłaca sie
    nawet wtedy jeśli w tej "tańszych" godzinach masz tylko 30% zużycia. Łatwo sprawdzić
    czy dobrze zapamietałem teraz nie mam czasu przeliczac. Dodatkowo w domach jest sporo
    sprzetu chodzacego 24h/dobe(pompki, routery itp) Przy G12 ich koszt działania jest
    mniejszy jak przy G11
    Generalnie nawet nie grzejąc pradem a tylko do normalnego użytkowania(około
    150-200kWh statystyczne gospodarstwo domowe pewnie zuzywa na miesiąc) G12 z reguły
    się opłaca aczkolwiek róznice w stosunku do G11 będa symboliczne