  • Data: 2013-10-21 18:18:07
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 16:39:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Z tego WM zje ok. 500kWh, zostaje ~5100kWh,
    > tj. 425kWh / mc (jakies 190 pln).
    Mam tzw "rozliczenia rzeczywiste" i licznik spisuję zawsze 10go kazdego miesiąca
    Wychodziło w cstatnich kilkunastu miesiącach podobnie(170-200zł) jednak ostatni
    miesiąc wysżło 280zł i szukam "winowajcy". W zeszłym tygpodniu kumpel z ZE podrzucił
    mi licznik coś takiego:
    http://allegro.pl/licznik-energi-1-fazowy-10-40a-pod
    licznik-2lata-gw-i3633705834.html
    i po kolei sprawdzam obwody.
    Pierwszym podejrzanym była zamrażarka o której pisałem w niedawno w innym poście ale
    po 3 dniach pomiaru wyszło że zużyła przez ten czas energii za niecałe 2zł więc
    miesięcznie nie więcej jak 20zł.
    Szukam dalej. W ubiegłym roku takim winowajca był halogen 500w w którym uszkodziła
    się czujka ruchu i w nocy nawet komary czy inne ćmy go odpalały i palił się
    praktycznie non stop w nocy
    Zorientowałem się po miesiącu dopiero;) jak rachunek wyższy przyszedł

    > W tym jest gotowanie na ceramice plus trzy komputery chodzace non
    > stop plus plazma 50' plus oswietlenie w wiekszosci malo energooszczedne.
    > (to wychodzi mi w granicy 35 pln / mc).
    U mnie tez plasma 50, oświetlenie nieenergooszczędne, dwa laptopy, router, dysk
    sieciowy, inne AGD w trybie standby, pompy CO, nadmuch kotła itp.
    > Ciekaw jestem jak jest u Was :)
    Oprócz incydentu z zeszłego roku i z ubiegłego misiąca podobnie.
    > Ja ze swojego wyniku jestem zadowolony.
    Ja w sumie też, płacę i tyle.