  • Data: 2012-08-07 17:05:41
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "kiki" <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message
    news:jvr5ii$2r6$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty już nie kombinuj :)
    > Zabezpieczenia oraz przekroje przewodów muszą być najpierw wyliczone i
    > dobrane.
    > Tutaj liczy się nie tylko przekrój, ale także i długość obwodów. Nie bez
    > powodu ktoś dobrał przekrój 1,5mm2 na obwody oświetlenia.
    > Jest to taki przekrój, który w zasadzie zapewnia szybkie wyłączenie obwodu
    > w przypadku standardowych zabezpieczeń do max. 16A.

    No tak ale to było kiedyś jak miałem żyrandol 4x100W czy 4x150W. Miałem taki
    i bardzo mi sie podobał gdy prąd tyle nie kosztował.

    > Mniejsze przekroje można dać tylko wtedy, kiedy od razu się zakłada, że
    > będą to obwody sterujące, które nie będą bezpośrednio zasilały lamp.

    Sterujące na 220V i tak trzeba zabezpieczać. Dałbym 3x0.75mm2 do żarówek
    które są osobno sterowane. taki kabel kosztuje znacznie mniej i najmniejsze
    bezpieczniki jakie są do dostania. Tabelki obciążalnośli przewodu w tynku są
    ogólnie dostępne. Dajmy zabezpieczenie o połowę mniejsze.