    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 9 Sep 2015 07:23:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: imigranci
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 10:54:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Mnie wychowano w miłości do ojczyzny. Z tej miłości wynika troska i
    > zaangażowanie. Nie rozumiem jak można twierdzić że się kocha ojczyznę a
    > jednocześnie nie chcieć uczestniczyć w decydowaniu o jej losie.

    alez oczywiscie ze chcemy uczestniczyc. Ale nie lubimy gdy władza z nas drwi.
    Zauwaz ze gdyby to było normalne referendum frekwencja wyniosłaby tak pi x oko 30 do
    50%. Przyjmijmy ze 40% (gdyby dopisac pytania z referendum dudy to byla szansa na
    ponad 50% czyli wiążące)
    Pozostałe 60% i tak nie pójdzie, a ja nie smiałbym powiedziec ze wszyscy nie są
    patriotami. Pewnie niektórzy rzeczywiscie nie są, inni byli chorzy, jeszcze inni
    widzą ze ich głos nie ma znaczenia - jak nie głosują to te same gemby przy władzy.
    Nawiasem mowiac gdyby teraz pis przegral albo co gorsza zmarnowal czas rzadzenia to i
    ja moze przestane na wybory chodzic. Ale to nie znaczy ze przestane byc patriotą.
    Czyli z tych 40% co zwykle chodzi 3/4 nie poszło. Przestali być patriotami? Skądże.
    Po prostu nie lubią jak sie ich traktuje jak durniów. referendum było głupio
    zarządzone, z niedopracowanymi pytaniami a jeszcze władza w twarz powiedziala
    dwukrotnie obwatelom ze ich głos ma w d.. (2x próba dopisania pytan ktore
    rzeczywiscie obywateli interesowaly - raz poprzez dopisanie do tego, i raz gdy
    utrącono referendum dudy).

    Pytanie o jowy - niekonstytucyjne - powinno brzmiec "czy jestes za zmianą konstytucji
    itd". Na dodatek tylko kukiz jest nakręcony ze jowy załatwią wszystkie problemy a to
    bzdura. W okręgu wyborczym liczącym 80000 mieszkanców i tak nie masz szans znać czy
    choćby słyszec o kandydacie. No chyba że ma kase -ale przeciez nie o to chodziło,
    tak? Zatem w jaki sposób zagłosujesz? Ano tak jak partia wskaże. Nic sie nie zmieni -
    powiem wiecej, bedzie znacznie gorzej bo wszystkie małe partie zostaną wycięte w
    pień. Zeby to miało sens okręgi powinny być małe - ale jak to zrobic bez powiekszania
    liczby posłów to ja nie wiem.

    Pytanie o finasowanie partii - sformuowane beznadziejnie, sam wiesz. No i
    populistyczne do szpiku kosci.

    No i ostanie pytanie - niaktualne.

    Naród podazał władzy wielkiego faka. A pozytywne strony referendum i wywalenia
    100mln? Owszem, są. A mianowicie bronek mial opinie nieco gamonia, straznika
    zyradola, taki sobie hohoho prezydent. Ale miał poważna zaletę - był stabilny i
    przewidywalny. A przekreslił to wymyślając referendum w nocy z niedzieli na
    poniedziałek. To wystarczyło zeby stracił pare procent głosów.
    No to akurat warto było wydac kase :-))))

    b.