    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    <msudat$fl7$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mt623q$vsh$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mt6ddf$dct$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@g...com>
    <mt8lu8$jmr$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mt95eq$5mr$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Tue, 15 Sep 2015 18:15:43 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 15:11 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Z tym że obecny maturzysta ma mniej wiedzy niż ten sprzed 20 czy 50 lat
    > nie polemizuje - bo to prawda. Tyle że w moim odczuciu ma mniej wiedzy
    > _niepotrzebnej_ (czysto pamięciowej). Czasy się zmieniają - gdy każdy w
    > telefonie ma dostęp do encyklopedii nie ma sensu by znał na pamięć datę
    > śmierci Jagiełły czy innego króla.

    No, nie wiem. Daty w historii są kluczowe, bez nich nie ma kontekstu,
    ciągłości.
    Jak taki gimbus nie pozna teraz dat (bo za trudne) to będąc dorosłym uzna,
    że w zasadzie po co wiedzieć kto to jest Jagiełło - przecież i tak jest
    mądry bo wie, że iPhone 43 jest lepszy od samsunga S27 - a to jest
    przecież najważniejsze.
    Zafunduje swoim dzieciom kolejną reformę edukacji po której dzieciaki będą
    się przez cały semestr uczyć malować logo Apla.
    Jak usłyszy w TV że obchodzimy kolejną rocznicę zwycięstwa faszyzmu nad
    komunistami podczas II WS to ani przez chwilę w jego mądrej główce nie
    zagości cień wątpliwości - przecież w TV tak mówią, to musi być prawda.

    Przejaskrawione - ale do tego to wszystko zmierza, wyhodować bezmyślną
    szarą masę, która "łyknie" każdy idiotyzm - "ciemny lud wszytko kupi" -
    jak mawia nasz Wieszcz.
    Wszystko oczywiście uzasadnione i zgodne z duchem postępu i nowoczesności.

    Pomijam już taką kwestię, że "wiedza elektroniczna" może być łatwo
    modyfikowana, kwestia skali.

    rowa-zywnosc-w-szkolach-uczniom-nie-w-smak,id,t.html

    > Napisz konkretnie co Ci się podoba a co nie podoba to podyskutujemy :-)

    Debilizm do kwadratu, kolejne dziecko wylane z kąpielą.
    Niech by sobie zabierali te czipsy i redbulle ze sklepików - ale wymyślać
    takie idiotyzmy jak zakaz używania cukru czy soli na szkolnej stołówce?
    Przecież największy idiota by się wstydził coś takiego podpisać. Mam dwoje
    dzieci na stołówce i żadne z nich nie chce jeść tych obiadów.
    Lubisz niesolone ziemniaki, makaron, ryż? - niesolona zupa to naprawdę
    rarytas.
    Dzieci jadły słabo - teraz nie jedzą wcale, nie piją nie słodzonej herbaty
    i kompotów.
    Co ja mam z nimi zrobić? - nakłaniać do oszustwa i przemycać w tornistrach
    przyprawy?
    Przecież to się w pale nie mieści...

    TG