    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Fri, 25 Sep 2015 14:23:59 +0200
    <9...@g...com>
    <mtrbfq$lbb$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mtrfp6$t2l$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mtto8v$3ar$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mu0hmo$st$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mu326q$bcr$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>

    dyskusyjnych:71af770f-13f4-48fb-a87a-a171dc68bad3@go
    oglegroups.com...

    > czyli zeby zostac klamca to trzeba kilkukrotnie cos zbroic. Ale zeby byc
    > mianowanym na chama - wystarczy raz i to w sytuacji gdy to inni popełniają
    > bledy
    > a nie ma wtedy dobrego rozwiazania.
    > Tusk i komorowski moga sie zachowac inaczej, duda - skądże znów.

    Bynajmniej. Po prostu inaczej oceniam trzy wpadki na miesiąc a inaczej trzy
    wpadki na rok. Jak przez kolejne miesiące Duda wpadek nie zaliczy to moja
    ocena się zmieni.

    A jak pisałem ocena tym surowsza im bardziej zawiedzione nadzieje. Jakby
    prezydentem został Giertych to bym w kwestii dobrych manier od niego
    oczekiwał więcej niż od Palikota czy Beger.

    No i nie zapominaj że najważniejsza jest _intencja_. Dlatego nie jest jego
    winą że ktoś mu przeszkodził i zaburzył hierarchię - ale jego winą jest że
    wtedy gdy już mógł podejść to nie podszedł. I jego winy nie zmienia to czy
    ktoś czekał na niego stojąc bezczynnie na baczność czy patrząc na zegarek
    czy żegnając się z innymi.

    A nie podszedł bo nie chciał - zabrakło _chęci_ to jest kluczowe w moich
    oczach.

    > A tak w ogóle to w ktorej sekundzie duda powinien inaczej zareagowac?

    Już pisałem - na samym początku. Koniec uroczystości -> podchodzi do Kopacz.
    Nie widać boku kadru więc nie wiadomo czy ten ktoś z dzieckiem mu
    przeszkodził, zakładając że tak. To powinien podejść do Kopacz w pierwszej
    wolnej chwili. Na pewno przed żegnaniem się "we własnym gronie".

    Zakładam (bo oczywiście żadnej pewności mieć nie mogę) że gdyby podszedł to
    premier to grono osób ją otaczających zrobiło by mu miejsce. (gdyby podszedł
    na samym początku to nie trzeba nic zakładać bo stali w szeregu więc miejsce
    było).

    > Aaaa, nie oczekują jak w kazdym innym filmie? Ale to duda jest cham.

    A jak mają oczekiwać? Tyłem do uroczystości?

    > Ergie, sorry ale bredzisz. Jesli powiedział "zloze ustawe" to ma na to
    > czas do konca kadencji. Wiec jesli zarzucasz mu tu kłamstwo to swiadczy
    > nie o nim, > a o tobie.

    Ależ kłamstwem nie jest że jej nie złożył to by było co najwyżej
    niedotrzymanie obietnicy. Kłamstwem jest że "złożę ustawę" zamienił na
    "poczekam na rząd" czyli _zmienił_ swoją obietnicę.

    > Z jakiegos powodów go nie lubisz z całkowitym brakiem obiektwizmu sie po
    > prostu przypierdalasz.

    Ależ ja doskonale rozgraniczam fakty od opinii. Jak pisałem to jak źle się
    zachował to moja _opinia_. W Twojej ocenie (i wielu innych) przesadzona -
    ok przyjmuję to do wiadomości. Ale gdyby nie fakty które Ty negujesz to nie
    miałbym powodu do takiej opinii.

    > zrobił :) tyle ze z braku oczekujacych ograniczyl sie do skiniecia glowa.

    Ok, Tobie to wystarcza dla mnie to za mało.

    -monitor/download.php?id=2045

    > nie wiem czy mi sie chce - w dyskusji istotne jest dojscie wspolnie do
    > jakiegos stanowiska czy tez protokolu rozbieznosci. Ale zeby to mialo sens
    > dyskusja musi byc otwarta i uczciwa. A troche mnie tu rozczarowales.

    Bo mam inną _opinię_ niż Ty? Serio? Rozczarowuje Cię że ktoś ma inną
    _opinię_?

    Gdyby tak było to ja nie mógłbym dyskutować z większością ludzi których
    spotykam. Bo opinie mają inne :-)

    Owszem masz rację, że celem dyskusji jest wspólne dojście do prawdy, ale to
    ma miejsce tylko wtedy gdy dyskutujemy o rzeczach mierzalnych albo
    sprawdzalnych. Tam gdzie dyskutujemy o gustach siłą rzeczy nie ma jednej
    niezależnej "prawdy" jest wiele _opinii_ więc celem dyskusji może być po
    prostu chęć zapoznania się z innym spojrzeniem na sprawę, albo co więcej
    chęć poznania nowych nieznanych faktów co może (choć nie musi) prowadzić do
    zmiany własnej opinii.

    To czy ktoś jest jest w naszych oczach dobry czy zły - to subiektywna
    opinia. To czy ktoś zrobił coś złego lub dobrego to weryfikowalny fakt.

    Ten raport to jakiś punkt wyjścia - ktoś stwierdził że taka kwota jest
    konieczna do życia na "minimalnym" poziomie. A dyskusja jest o tyle łatwa że
    chyba każdy zna kogoś kto żyje na większym niż ten "minimalny" poziomie za
    mniej i zna też kogoś komu sporo więcej nie pozwala nawet na takie "minimum"
    i wiecznie brakuje do pierwszego.

    Ale to tylko jeden aspekt dyskusji ciekawszy jest ten czy zasadne jest
    pisanie o "minimum socjalnym" podczas gdy to "minimum" wystarcza na całkiem
    normalne życie no może za wyjątkiem zagranicznych wczasów w lecie i wyjazdów
    na narty w Alpy w zimie.

    No i dalsze aspekty czy skoro to "minimum" to jak ktoś ma mniej to państwo
    powinno mu dopłacać?

    No i aby zostać w temacie wątku - skoro to "minimum" to czy czasem tyle nie
    powinni dostawać uchodźcy których gościmy :-)

    I uprzedzając zanim jakiś Maniek albo inny Troll znowu nie zrozumie - nie -
    nie uważam że uchodźcy powinni tyle dostawać - tak po prostu wyśmiewam
    nazywanie tej kwoty "minimum".

    Pozdrawiam
    Ergie