    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: informacja stosowanie
    Date: Fri, 6 Aug 2010 03:56:03 +0200

    news:eqrbncs91d2b.1end2zopla3d2$.dlg@40tude.net...

    > No przeciez nie jest ważne, ile wody wylejesz na 100m2, ale ile substancji
    > czynnej tam umieścisz, tzn na tych 100 metrach kw. Czyli lej wody ile Ci
    > pasuje, byleby znalazło się wraz z nią te 12 ml subst. czynnej na 100 m2.
    > Mówiac krótko: mniej czy więcej wody - ważne aby zużyć 12 ml środka
    > chemicznego na określoną powierzchnię.

    Dokładnie. Ponieważ nie mogą napisać ile, ze względu na to, że zależy to od
    opryskiwacza i opryskującego. Od opryskiwacza - ciśnienie, rodzaj dyszy, od
    opryskującego - szybkość przemieszczania się i jakość pokrycia powierzchni.
    Trzeba zrobić próbę. Opryskać wodą np. m^2 powierzchni, lepiej większą
    ilość, uzyskać ilość wody na metr^2 i tę stosować na przyszłość, o ile dysza
    będzie ta sama a w regulowanych - przy tej samej nastawie.
    Masz zazwyczaj dwa rodzaje dysz (ogólnie jest ich znacznie więcej),
    środki do ochrony roślin potrzebują dysz drobnokroplistych, herbicydy -
    grubokroplistych. Dodatkowo drobnokropliste mają różne otwory w dyszach -
    zmienia się wydajność, czasem kształt powierzchni pryskanej (okrągły,
    owalny). W ręcznych w zasadzie nie ma aż tylu kombinacji.
    Dobrze jest też ztosować jakiś zwilżacz, wiele lisci jest pokryte
    woskiem i woda ze środkiem spływa jak po kaczce.