  • Data: 2009-04-08 07:46:39
    Temat: Re: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >Oba obiegi będziesz miał zapewne połączone przez wymiennik (chyba że
    >piec też będzie w obiegu otwartym razem z kominkiem - wtedy nie).

    Piec gazowy musi mieć instalację zamkniętą, a kominek
    i inny piec na paliwo stałe otwartą. Tak więc musisz mieć wymiennik
    ciepła. Od płaszcza do wymiennika możesz dac stal.
    Natomiast resztę instalacji albo Pex-Al-Pex albo miedź.
    Pex jest tańszy a jedyna jego wada w porównaniu do Cu to
    mniejsza odpornośc na wysokie temperatury.
    Jednak w takiej instalacji raczej nie będzię temperatur szkodliwych
    dla Pex. Bez problemu znoszą temp nawet do 90st i chwilowe
    wyskoki do 100-110.
    Z kolei miedź jest droższa ale takie temperatury to dla niej "pikuś".
    Jeśli będziesz grzał przede wszystkim kominkiem to można się
    pokusic o zrobienie instalacji z miedzi. Jeśli grzanie będzie przede
    wszystkim piecem gazowym to spokojnie wystarczy PEX.

    Pzdr
    J23