  • Data: 2012-05-09 21:08:12
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plumpi" :
    > No to go wskaż. Jak na razie to tylko fantazjujesz.

    Bez trudu sam sobie znajdziesz na allegro jeśli potrafisz, ja pokazałem
    nawet ze można kupić super wypasiony miernik za kilka kilo, za 1,3k zł.
    Wypasiony multimetr profesjonalny też na allegro możesz znaleźć poniżej 1k

    > Gdybyś zdobył takie świadectwa kwalifikacyjne to byś wiedział ile
    > kosztują przyrządy do pomiarów ochronnych, jakie MUSZĄ posiadać
    > dokumenty i jakie ustawy narzucają te wymagania.
    > Ale jak widać jesteś kompletnym laikiem w tych tematach.

    Po pierwsze to każdy profesjonalny miernik jest już wywzorcowany.
    Po drugie to podaj jaki artykuł jakiej ustawy wymaga corocznego wzorcowania
    mierników i gdzie muszą być wzorcowane? najlepiej zacytuj

> [...]
    > Niestety robiąc instalacje CO jestem zmuszony mieć przeróżne
    > narzedzia, a w tym także spawarki i butle acetylenowo-tlenowe
    > z palnikami, ale wielokrotnie już to podkreślałem, że na budowach
    > wszelkie roboty spawalnicze powierzam specjalistom-spawaczom
    > pomimo, że dla własnych potrzeb spawam sam, bo to mi sprawia
    > przyjemność. Robię wszystko co się nazywa "instalacja w domu"
    > i to też nie jestem w stanie wykonać wszelkich robót sam.
    > Nie projektuję budynków, nie kładę kostki, nie leję betonu,
    > nie tynkuję, nie jestem cieślą i nie muruję kominów.

    No proszę, a niedawno zarzekałeś się że jesteś super fachowcem od spawania
    zwłaszcza gazowego ze wszelkimi certyfikatami i uprawnieniami, teraz jawisz
    się jako super uprawniony instalator, jakiś czas temu byłeś super
    uprawnionym specem od kominów, a tu nagle opowiadasz że jednak nic nie
    umisz:)
    Aż dziw bierze że taki super uprawniony fachowy spawacz zleca spawanie
    spawaczom zamiast sam pospawać:O)