  • Data: 2012-05-14 10:16:38
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Co gorsze, może się nawet skończyć wstrzymaniem budowy oraz szczegółową
    > kontrolą PINB (Państwowego Inspektora Nadzoru Budowlanego) oraz
    > sporządzeniem szczegółowych ekspertyz, za które zapłaci inwestor. Wtedy już
    > nie ma przelewek. PINB będzie sprawdzał każdy najdrobniejszy szczegół
    > związany z budową, a każde odstępstwo od prawa i norm będzie "nagradzane"
    > mandatami. Tu kary dla inwestora mogą sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy
    > złotych + wszelkie koszty ekspertyz.

    Srogi ten PINB i wszystko może, zwłaszcza znaleźć. Prawie jak Superman.
    Na szczęście jednak moja piwnica jest wyłożona kryptonitem, dzięki czemu
    żadna kontrola, a choćby z mocy prawa okresowo kręci się ich tam sporo,
    ma blokadę sensoryczną uniemożliwiającą zauważenie, że:

    1. blok energetyczny nie jest zamknięty, a jak wyjątkowo jest, to
    można go prosto otworzyć bez kluczyka, z czego się intensywnie korzysta.

    2. w złączu kablowym zamieszkuje koneser wódki.

    3. 32-amperowe zabezpieczenia główne WLZ-tów są zawatowane.

    4. zabezpieczenia przedlicznikowe mieszkań nie pokrywają się
    z mocą przydzieloną w umowie z zakładem energetycznym, choć
    ZE odebrał te instalacje.

    5. sąsiad w wyjątkowo chamski sposób (w sensie wykonania) podpiął
    się do obwodów oświetleniowych piwnicy, nie starając się nawet
    ukryć przewodu.

    6. zalecenia pokontrolne instalacji gazowej nie są przez zarządcę
    wdrażane w życie.

    Tyle był w stanie wykryć, jak z wyższością pisują certyfikowani
    elektrycy, laik podczas 30-minutowych oględzin, a żadna kontrola,
    w tym inspektor nadzoru nie może. Cuda Panie, cuda i dziwy! :-)

    > Jeszcze słowo do Piotra - nawet sobie nie zdajesz sprawy jakie konsekwencje
    > może nieść takie publiczne przyznawanie się do łamania prawa

    Naprawdę uważasz, że pisałbym tu donos na samego siebie? :-)

    Jeśli jednak czyni to Twoje życie znośniejszym, to nie będę Ci więcej
    odbierał wiary w dyplomowanych fachowców. Otóż robicie panowie
    porządnie, nie ma się wprost do czego przyczepić.
    Mierniki wzorcujecie co tydzień i dla większej pewności IPZ mierzycie
    metoda czteropunktową. Ukończenie zaś kursu dopuszczającego do
    wykonywania zawodu wymaga intelektu takiej próby, że przez
    niedopatrzenie tylko nie jest nagradzane przez Królewską Szwedzką
    Akademię Nauk nagrodą imienia wynalazcy dynamitu.

    Miejcie sobie swój matrix i róbcie tak dalej. Tylko, błagam,
    jak najdalej ode mnie...

    > tym bardziej, że podpisujesz się imieniem i nazwiskiem,

    W odróżnieniu od swoich adwersarzy, w tym Ciebie. Ciekawostka taka. :-)

    > a dotarcie do Ciebie to przysłowiowa "bułka z masłem".

    a) ja nie mam powodów do obaw, więc piszę otwarcie
    b) a nawet gdybym miał, to choćby powyżej mam całą listę powodów
    do przypuszczeń, że nikomu się do nikogo docierać nie chce.

    Pozdrawiam, Piotr