  • Data: 2012-05-15 23:39:53
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2012 14:07, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 10 maja 2012 11:48:37 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > o.

    > Nie chce mi się szukac protokołu z poomiarów mojej instalacji
    > ale jesli dobrze pamietam to nigdzie tam nie byolo zapisów
    > jakim przyrzademi z jak długo ważną homologacją były badania
    > robione.

    No niestety, od 4 lat nie wybudowałem nowego domu ;->

    A poważniej - nie wiem, jak teraz, ale faktycznie w moim protokole nic o
    homologacjach nie ma.

    Jest tylko odniesienie do norm.

    Tylko tak - przy twojej interpretacji badanie byłoby ważne, nawet jeśli
    faktycznie nie zostałoby przeprowadzone, a parametry wywróżył
    "fachowiec" z kart.

    Ja natomiast twierdzę, że owszem - w normalnej sytuacji nikt się nie
    "skapnie". Ale jeśli z jakiegoś powodu pojawi się obiektywny dowód, że
    pomiary zostały wykonane urządzeniami, które nie gwarantowały
    prawidłowego pomiaru, pomiar powinien zostać uznany za nieważny.

    Przy czym zgadzam się, że jest niezmiernie małe ryzyko, że ktoś się
    będzie tym interesował na tyle, żeby (przy zachowaniu rozsądku) sprawa
    się "rypła".

    To tylko taka asekuracyjna uwaga w oparciu o prawo Murphy'ego.