  • Data: 2012-05-16 23:49:10
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 May 2012 23:26:52 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Nigdzie nie twierdziłem, że TN-C musi mieć uziemionego punktu
    > neutralnego źródła.
    > Musi mieć i to jest niezaprzeczalne.

    'Nie dyskutujemy tu o źródle, bo w tym przypadku durniu to nie jest układ
    sieci TN-C lecz układ sieci TN.'

    > Twój błąd polega na twierdzeniu, że TN-C już jest wtedy, kiedy spełniony
    > jest warunek uziemienia punktu neutralnego źródła.

    Nie mój, a Twój, bo ja tak nie twierdziłem, niekumaty dupku normowany.

    Moje twierdzenie:
    "TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony, a reszta instalacji składać się musi z przewodów
    fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła, obudowy
    odbiorników są również połączone z tym przewodem".

    Wiem, za długie i Ci się koniunkcja nie mieści w buforze wejściowym.
    Sa dwa warunki o obydwa muszą byc jednoczesnie spełnione. Tyle i aż tyle.

    > Równie dobrze według ciebie można by było zrobić TN-C wykorzystując po
    > stronie źródła sieć TT, bo spełnia wszystkie twoje wymagania.

    Nie można by.

    > Dlatego też podstawowym warunkiem utworzenia TN-C jest podłączenie do
    > TN, a nie samo uziemienie punktu neutralnego.

    Dlatego też, Jacusiu, normatywny debilu, poza warunkiem
    "TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony" - czyli własnie części wspólnej dla KAŻDEGO
    układu TN-x
    jest dalej koniunkcja:
    "a reszta instalacji składać się musi z przewodów
    fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła, obudowy
    odbiorników są również połączone z tym przewodem".

    Ale widzisz, w normach nie ma logiki, a Ty jesteś durniem.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356