  • Data: 2012-05-17 11:02:05
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Wykonane jest "zerowanie" polegające na tym, że bolec ochronny w
    > gnieździe połączony jest z przewodem "zerowym". To połączenie wykonuje
    > się w ten sposób, że mocuje się w zacisku bolca odcinek przewodu o takim
    > samym przekroju jakie mają żyły przewodu zasilającego, a drugi jego
    > koniec mocuje się w zacisku zerowym, do którego także przymocowana jest
    > żyła "neutralna" przewodu zasilającego.

    Poprawnie to się robi dokładnie odwrotnie, panie fachowiec.
    Żyłę neutralną podłącza się do kołka ochronnego, i dopiero
    od niego prowadzi się przewód do zacisku zerowego gniazda.
    Zabezpiecza to przed sytuacją, gdy przewód zerowy upala/urywa
    się przy zacisku -- wówczas zasilania urządzenia nie ma, ale
    ochrona nadal jest. W twoim wykonaniu nie ma zasilania i jest
    napięcie fazowe na częściach przewodzących dostępnych, co
    grozi śmiercią użytkownika. Nawet ja to wiem...

    Piotr