eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Date: Fri, 9 Dec 2011 04:26:57 -0800 (PST)

    On Dec 9, 10:32 am, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:19241b86-ad01-46cb-a905-22dab6085a79@
    j10g2000vbe.googlegroups.com...

    > No właśnie największy problem mam z wyborem tego punktu centralnego.
    > Wiatrołap raczej nie za bardzo, jest za mały i będzie w oczy kłuć taka
    > szafka. Lepiej garaż, bo jest dużo miejsca. W garażu będzie rozdzielnica
    > elektryczna, więc obok niej (nie za blisko) umiejscowię szafkę gdzie będą
    > schodzić skrętki z pokoi.

    Licz sie z tym ze wifi w garazu moze byc albo fajne albo nie.
    Po prostu metalowy samochod moze albo robic za zwierciadlo dla sygnalu
    i w domu bedzie on silniejszy albo powodowac takie odbicia ze w domu
    jakosc sygnalu bedzie zla.
    Duzo zalezy np od zbrojenia sufitu czy posadzki (jesli masz).
    Przed decyzja sprobuj potestowac. Uruchom i sprawdz jakie poziomy
    sygnalu i jego jakosci masz w poszczegolnych pomieszczeniach. Licz sie
    z tym ze dodatkowe meble moga sygnal oslabic.

    > Jak to jest z tym WiFi? Z punktu centralnego (ze switcha/rutera) ciągnie się
    > skrętkę do miejsca gdzie ma być umiejscowiony punkt dostępowy (access
    > point)?
    Zazwyczaj tak sie robi.

    > Gdzie najlepiej umieścić punkt dostępowy? W domu jednorodzinnym
    > (przeciętnym, 130m2 powierzchni użytkowej, parter i poddasze użytkowe)
    > wystarczy jeden punkt dostępowy czy muszą być dwa, może trzy?

    Zalezy od domu i scian. U mnie sygnal nie przechodzi przez jedna ze
    scian. Zwykla ceglana. I na odleglosci 2-3m nawet 1mbit sie nie
    zestawia. Przez druga przechodzi dosyc dobrze. Trzeba sprawdzic.

    > A może zwyczajowo jest tak, że modem, ruter i punkt dostępowy to jedno
    > urządzenie i stawia się je w szafce punktu gdzie schodzą się wszystkie
    > kable? W moim przypadku wtedy punkt dostępowy będzie zdecydowanie nie w
    > centrum domu, więc obawiam się, że sygnał nie przejdzie przez strop, ścianę
    > nośną (24cm) i ze 3 ściany działowe (12cm).

    Tak moze byc.
    Do tego jesli dasz ten punkt w garazu to wiecej kabla ci wyjdzie.
    jesli w tym samym miejscu nie bedzie instalacji tv/sat to w
    przyszlosci tez bedziesz musial jakies skrzynki po domu rozstawiac.

    Ale elektronika zazwyczaj jest niewybredna i jej jest obojetne czy
    lezy na podlodze czy wisi pod sufitem. Jesli masz pietro to mozesz
    umiescic ten punkt tam. Tylko sobie zrob przepust przez strop ktory
    zmiesci odpowiednia ilosc kabli.

    > Teraz mam w bloku UPC, więc jednym kablem dochodzi zarówno telewizja jak i
    > internet. W domu też chciałbym takie rozwiązanie, ale ani UPC ani innej
    > sieci szybko nie podłączą, jeśli w ogóle kiedykolwiek podłączą. W domu
    > telewizję uzyskam z anteny, która będzie gdzieś wysoko (np. na dachu).
    Dzis tak. Za rok moze tepsa cie skusi telewizja z sieci i wtedy
    zupelnie inaczej bedzie sie ksztaltowac sytuacja bo tv poleci albo po
    skretce albo po wifi (jak dadza jakis swoj mediacenter).
    Nigdy nie wiadomo co przyniesie jutro.

    > Kabel
    > z anteny ciągnąć do punktu centralnego w garażu czy zaplanować drugi punkt
    > centralny telewizyjny na stryszku? Jak będzie lepiej?

    To jest lepsze rozwiazanie. Nie musza byc to te same szafki, byle byly
    blisko.

    > Mógłbyś rozwinąć? Gdzie właściwie miałyby iść korytka? Pod tynkiem, na
    > tynku? A może w peszlach dawać kable?

    W peszlu jak dasz do moze raz wymienisz. I to tylko na ciensze kable
    bo wpychanie wiekszej ilosci jest trudne. Jesli zdecydujesz sie na
    peszel wciagnij od razu sobie pilot.
    Ja gdybym nie wpuscil sobie kabli na zapas to wolal bym korytka
    zatynkowane na rowno ale z odkrytym deklem. Cos jak w pokojach
    konferencyjnych.