eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć? › Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
  • Data: 2011-12-10 23:54:55
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    >Myśle że jeden router z wifi umieszczony np u Ciebie w garażu powinien
    >obsłużyć cały dom

    Moim zdaniem na dobry jakościowo sygnał można liczyć na 2 kondygnacjach,
    potem to już będzie coraz ciężej.

    >Dokładnie tak

    >U mnie router umieszczony w garderobie. nie mam problemu odbioru wifi w
    >całym domu dodatkowo jeszcze kilka metrów od domu na podwórku sygnał jest.
    >Jak sobie czasami laptopa do auta na podwórku biorę aby zczytać błędy z
    >komputera samochodowego to nawet w aucie(zamknięte blaszane pudło) zasięg
    >wifi mam.

    Zasięg jest to jeszcze nie oznacza, ze da się z tego wygodnie korzystać i
    żeby
    przepustowość była dobra.

    Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest postawienie punktu WiFi w środku
    domu.
    Najlepiej tam gdzie najwięcej się będzie korzystało z WiFi.
    Nie odważyłbym się komuś postawić access pointa WiFi w garażu.
    Tak czy inaczej potrzebny będzie spory switch (przynajmniej 24 porty).
    Dzisiejsze urządzenia to zazwyczaj wszystko w jednym (router, access point,
    i 4 portowy switch).
    4 porty to nic w porównaniu do potrzeb. W garażu można dać switcha, ale WiFi
    dałbym gdzieś
    w centrum domu (jakaś garderoba, szafa w przedpokoju, szpiżarka - tam gdzie
    nie widać)
    wystarczą 2 skrętki - 1 aby dostarczyć sygnał, 2 aby powrócić z sygnałem do
    switcha w garażu).
    Przy odrobinie szczęścia WiFi wtedy będzie miało wystarczający poziom
    sygnału aby obsłużyć
    standardowy dom. Lepiej od razu to przewidzieć niż potem się denerwować, że
    WiFi znika na tarasie
    tudzież na fotelu bliżej okna.

    bhk