eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć? › Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Date: Wed, 14 Dec 2011 13:40:08 +0100

    news:op.v6fwhodu1cvm6g@lap...
    > Może się przydac ale później, teraz żadnych złącz nie rób, kup markowy
    > kabel i go połóż
    > z małym zapasem, potem zasiśniesz złączkę resztę zwiniesz, jak złącza
    > będzie zła
    > to ja obcinasz i zaciskasz nową stąd zapas 20-50cm jest potrzebny.

    Ale jednak przed tynkowaniem/wylewkami trzeba będzie zrobić złącza i
    przetestować poprawność?

    Patrzyłem na kable na allegro. Skrętka nieekranowana kategorii 5e kosztuje
    80zł za 305m. Czy są jakieś firmy, producenci których kabel warto kupić?

    > Daj ją pod styropian, podobnie jak instalację elektryczną
    > i rurki wody zimnej i ciepłej a rurki od podłogówki na styropianie, wtedy
    > nie będzie kolizji.

    Można faktycznie tak, ale będę starał się prowadzić kable na podłodze przy
    samych ścianach.

    > Nie ma znaczenia.

    Zacznę robić najpierw komputerowo-telewizyjną, a jeśli się sprawdzę w tej
    robocie, to zrobię też elektryczną (o ile czasu na wszystko starczy).

    Jeszcze takie pytanie: czy gniazdo komputerowe może być przy gnieździe
    elektrycznym czy też musi być odstęp? Jeśli chodzi o przewody, to wiem:
    odstęp 20-30cm jeśli idą równolegle.

    > A co si szkodzi dać dwie? :) tylko nie przesadzaj, dwie wystarczą.

    Ktoś tu pisał w wątku, że muszą być dwie (jeszcze jakiś powrót czy coś, ale
    nie zrozumiałem). Tak więc dam po dwie skrętki do trzech różnych miejsc domu
    (2 na stryszku i 1 w holu na poddaszu)