eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieintegra i załączenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?Re: integra i za3?czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: integra i za3?czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Date: Mon, 25 Oct 2010 19:39:44 +0200

    Dnia 25-10-2010 o 09:26:36 Tomemk <S...@g...pl> napisał(a):

    > Wiesz pyta? laik ja to prosto zrobiae to poda?em najprostrzy sposób,
    > na pewno nie najlepszy, wcze?niej by? temat o wykorzystaniu przez kogo?
    > czujki ruchu
    > do za??czania pompy to w ten desen stara?em sie mu doradziae.
    > Jakby sprawe rozpatrywaae od pocz?tku to ja bym wybra? zupe?nie inne
    > rozwi?zanie
    > ale on tego nie zrobi bo na tyle nie ma pojecia o instalacjach.
    > Dlatego poda?em taki prymitywny sposób.
    >

    > A jakie by? wybra? rozwi?zanie?
    >
    > chetnie spróbuje jak masz co? lepszego na my?li
    Np czujnik temp na rurze za pompą ale tak z 0.5m,
    jak spadnie poniżej pewnej temp to uruchamia pompę
    i teraz albo na parę minut albo aż się czujnik nagrzeje
    ale wtedy potrzebny drugi żeby wiedzieć jaka temp wody,
    do tego sterownik dobowy żeby układ wyłączać na noc i kiedy nas w domu nie
    ma
    czyli coś podobnego jak sterownik CO tygodniowy.

    > ka?da opcja mile widziana
    >
    > co prawda pracuje w innej bran?y, studnia dawno konczy?em
    > ale lizn??em elektroniki i informatyki na politechnice
    To dasz radę :)
    Bierzesz atmegę do tego prosty programator na lpt,
    dalasa ds18s20 lub ds18b20 -cyfrowe czujki temp, podłaczasz
    pod procek tranzystor, przekaźnik na 12v, zasilacz 12V i stabilizator na 5,
    garść kondesatorów, parę oporników, kwarc ale niekonieczny, parę ledów
    lub wyśw lcd, parę przycisków do sterowania, ściągasz bascoma lub avrc z
    atmela
    i piszesz program, procedury do obsługi lcd i dallasa znajdziesz
    w sieci gotowe, zegary przykładowe także znajdziesz, płytke to możesz
    zrobić
    na uniwersalnej bo duzo tam elementów nie będzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK