    From: AA <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: izolacja akustyczna - jak
    Date: Thu, 17 Sep 2009 09:36:39 +0200

    > 1. pod panele podłogowe:
    > - aby tupanie oraz głośna muzyka były tłumione względem niższej kondygnacji

    U mnie stukaja.
    U znajomego nr 1 podkladal ciezki podklad - jest ciszej.
    U znajomego nr 2 przykleil panale do podlogi - jest najciszej.

    > 2. ściany nośnej między sąsiadem:
    > - aby kino domowe nocną porą nie przenikało do sąsiada

    Trwale to na sciane stelaz z drewna lub alu z przekladkami, w taki ruszt
    wsadzic welne mineralna, na to regips, najlepiej podwojny. Ale trzeba
    tez wyciszyc tak strop, bo drgania beda sie przenosic.

    Prowizorycznie mozna na scianach powiesic grube kotary, rozwijane na
    czas seansu.

    U siebie problem rozwiazalem inaczej:
    Poniewaz do kina mam 800m, zrezygnowalem z rozbudowywania 'home-cinema',
    ciaglego inwestowania w kolejne odtwarzacze, telewizor, projektor,
    amplitunery, glosniki, kable, plyty DVD. Chodze do kina na nowosci, nie
    czekam az sie pojawia na DVD, siedze wygodnie, mam klime, nikt mi nie
    przeszkadza a w perspektywie kilku lat wychodzi taniej.

    AA