    Subject: Re: izolacja bojlera
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 23 Aug 2018 08:54:14 +0200

    W dniu 2018-08-23 o 07:47, Budyń pisze:
    > a materiał nieczuły na wilgoć znasz?

    Wełna mineralna. Zamoknie to i wyschnie.

    > Gdzies mi sie na jakims bojlerze wykraplała woda w przejsciowych
    > stanach, uczulony jestem troche

    Jak dobrze owiniesz wełną to nic się nie będzie wykraplać. Wykrapla się
    tylko wtedy, kiedy jest swobodny przepływ powietrza ze świeżymi porcjami
    wilgoci. Wewnątrz wełny, powietrze ma bardzo mały ruch i dzięki temu
    stanowi zarówno dobre ocieplenie jak i zabezpieczenie przed wykraplaniem
    się rosy.

    > Folią bąbelkową bym to poowijał, co druga warstwa folia aluminiowa to bym uzyskał
    "cudowną" izolację do poddaszy.

    Daj spokój z folią bąbelkową. Wełna mineralna ma dużo większą
    izolacyjność. Gdybyś dysponował folią bąbelkową z bąbelkami z próżnią to
    można by było się zastanawiać nad takim rozwiązaniem :)