    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak malowac krawędzie?
    Date: Sat, 20 Feb 2010 14:41:28 +0100

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:hloc8t$1fi$1@inews.gazeta.pl...
    > Macie jakiś sposób na pomalowanie sufitu i ściany w innych kolorach i
    > równej krawędzi przy suficie?
    > Ja juz odstaje szału :) przykładam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawędź
    > idealna nie jest i ciagle mi gdzieś wyjeżdża pędzel :(

    Jesli nie zadowalają Cię poprzednie odpowiedzi to masz problem :). Mam na to
    3+1 sposobów zależnie od sytuacji:

    1. Dobry płaski pędzel o szerokości 50 mm i "totalnie ręczne sterowanie
    procesem" do tego mam dwa malutkie pędzelki (w tym jeden modelarski). Udaje
    mi się osiągnąć równą odległość od sufitu około 2-3 mm. Mniej nie ma sensu
    bo wszelkie błędy są bardzo widoczne. Nierówne ciągnięcie pędzla poprawiam
    natychmiast tzn. mam małą szpachlę a na niej nawiniętą wilgotną ściereczkę.
    Zwykle maluję lekko rozcieńczoną farbą akrylowo-lateksową (Beckers). Po
    przemalowaniu pędzlem borę mały wałek (flok) i prowadzę blisko krawędzi aby
    uzyskać delikatną fakturę. Nawet jeśli za pierwszym razem dobrze nie
    pokryjesz, to przy drugim malowaniu uzyskasz odpowiednie pokrycie. Dla mnie
    to zdecydowanie najpewniejszy sposób, ale wymalowanie krawędzi dookooła
    pokoju zajmuje tyle samo czasu co pomalowanie ścian.

    2. Przyłożenie szerokiej szpachli do robienia gładzi (tzw. blichówki) i
    malowanie niezbyt mokrym pędzlem. Najczesciej nie udaje mi się zrobienie
    równej krawędzie, więc wspomnianę wyżej szpachelką i ścieraczką zmywam farbę
    na równo. Bardzo czasochłonne, więc stosuję w trudnych miejscach

    3. Taśma malarskia przyklejona w rogu. Super efekt, a;le wymaga szybkiego
    działania aby farba pod spodem nie nasiąkła, albo wręcz przeciwnie
    odczekania przynajmniej 12 godzin aż wszytko bardzo dokładnie wyschnie.
    Wymaga bardzo mocnego zagruntowania ścian.

    4. Sposób polecony przez mojego kafelkarza - zakup w OBI specjalnego wałka
    do malowania krawędzi przy suficie. Wałek ma taką klapkę z włosiem, które
    maluje równą krawędź około 5 mm od sufitu. Ja z moimi farbami
    akrylowo-lateksowymi nie uzyskałem dobrego efektu, ale podobno się sprawdza.

    Pozdrawiam,
    Druid29