  • 1. Data: 2010-02-20 10:06:10
    Temat: jak malowac krawędzie?
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Macie jakiś sposób na pomalowanie sufitu i ściany w innych kolorach i równej
    krawędzi przy suficie?
    Ja juz odstaje szału :) przykładam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawędź
    idealna nie jest i ciagle mi gdzieś wyjeżdża pędzel :(

  • 2. Data: 2010-02-20 10:20:06
    Temat: Re: jak malowac krawędzie?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 11:06:10 +0100, "Rafał" <a...@c...nospam.pl>
    wrote:

> [...]
    >Ja juz odstaje szału :) przykładam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawędź
    >idealna nie jest i ciagle mi gdzieś wyjeżdża pędzel :(

    albo ja nie rozumiem problemu albo tasma malarska nie jest rozwiianiem
    problemu?

    np. malujesz sufit na bialo, jak wyschnie przyklejasz tasme malarska,
    zamalowywujesz tasme na bailo, nie przejmujac sie ze mazez tez sciane.
    jak wyschnie to malujesz sciane na np. zielono i starsz sie nie
    wyjezdzac za tasme.

    jak wszystko wyschnie odklejasz tasme i masz rowna krawedz :)

    pozdarwiam,
    cyb

  • 3. Data: 2010-02-20 10:45:15
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja juz odstaje szału :) przykładam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawędź
    > idealna nie jest i ciagle mi gdzieś wyjeżdża pędzel :(

    Dlatego ja zostawiam białe paski o szerokości 5cm na ścianie od krawędzi
    sufitu.
    Używam do tego taśmy i ważne jest aby cały czas utrzymywać odległość od
    krawędzi sufitu na poziomie 5cm.
    Nie łapać poziomu tylko na sztywno utrzymywać odległość 5 cm.
    Dzięki temu gubi się wszelkie nierówności i brak poziomu sufitu.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-02-20 12:00:49
    Temat: Re: jak malowac krawedzie?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Rafa3" <a...@c...nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > Macie jaki? sposób na pomalowanie sufitu i ?ciany w innych kolorach i równej
    > krawedzi przy suficie?
    > Ja juz odstaje sza?u :) przyk?adam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawed 1/4
    > idealna nie jest i ciagle mi gdzie? wyje?d?a pedzel :(

    Pewnie zasugerowales sie wyrenderowanymi zdjeciami w katalogach producentów farb :).
    W realnym swiecie trzeba zjechac z kolorem sufitu na sciane, przykleic tasme,
    pomalowac sciane.

  • 5. Data: 2010-02-20 12:58:37
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:fmdvn5dmqbnvpfl4vmo7699iff8jan7qfo@4ax.com...

    > albo ja nie rozumiem problemu albo tasma malarska nie jest rozwiianiem
    > problemu?

    A może nie wszyscy lubią biały pasek o szerokości taśmy dookoła pokoju?

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2010-02-20 13:03:06
    Od: "Rafal" <a...@c...nospam.pl>

    z tasma robilem to mi zrywala farbe

  • 7. Data: 2010-02-20 13:13:54
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 13:58:37 +0100, "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    wrote:

    >A może nie wszyscy lubią biały pasek o szerokości taśmy dookoła pokoju?

    cytat:
    "np. malujesz sufit na bialo, jak wyschnie przyklejasz tasme malarska,
    zamalowywujesz tasme na bailo,"

    jesli malujesz sufit na czarno, to i tasme musisz pomalowac tym
    kolorem...
    chodzi o to, zeby tasma byla pokryta kolorem sufitu - wtedy nie
    wniknie w nia farba ktora malujesz sciany i przyopadkiem mazniesz po
    tasmie

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-02-20 13:15:46
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 14:03:06 +0100, "Rafal" <a...@c...nospam.pl>
    wrote:

    >z tasma robilem to mi zrywala farbe

    to juz problem po stronie tasmy (za mocna) lub farby - moze za
    wczesnie nakleiles tasme, gdy farba na suficie jeszcze dobrze nie
    wyschla???
    ja zawsze tak robie i zawsze wychodzi OK, fakt ze tasme zdejmuje w
    miare ostroznie a nie na "urra" :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-02-20 13:20:55
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Rafal pisze:
    > z tasma robilem to mi zrywala farbe

    Byc moze za dlugo byla przyklejona?
    Ja zazwyczaj mialem problemy w druga strone, tzn tasma nei chciala sie
    przykleic.

  • 10. Data: 2010-02-20 13:41:28
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > Ja juz odstaje szału :) przykładam pace, szpachelke ale wiadomo ze krawędź
    > idealna nie jest i ciagle mi gdzieś wyjeżdża pędzel :(

    Jesli nie zadowalają Cię poprzednie odpowiedzi to masz problem :). Mam na to
    3+1 sposobów zależnie od sytuacji:

    1. Dobry płaski pędzel o szerokości 50 mm i "totalnie ręczne sterowanie
    procesem" do tego mam dwa malutkie pędzelki (w tym jeden modelarski). Udaje
    mi się osiągnąć równą odległość od sufitu około 2-3 mm. Mniej nie ma sensu
    bo wszelkie błędy są bardzo widoczne. Nierówne ciągnięcie pędzla poprawiam
    natychmiast tzn. mam małą szpachlę a na niej nawiniętą wilgotną ściereczkę.
    Zwykle maluję lekko rozcieńczoną farbą akrylowo-lateksową (Beckers). Po
    przemalowaniu pędzlem borę mały wałek (flok) i prowadzę blisko krawędzi aby
    uzyskać delikatną fakturę. Nawet jeśli za pierwszym razem dobrze nie
    pokryjesz, to przy drugim malowaniu uzyskasz odpowiednie pokrycie. Dla mnie
    to zdecydowanie najpewniejszy sposób, ale wymalowanie krawędzi dookooła
    pokoju zajmuje tyle samo czasu co pomalowanie ścian.

    2. Przyłożenie szerokiej szpachli do robienia gładzi (tzw. blichówki) i
    malowanie niezbyt mokrym pędzlem. Najczesciej nie udaje mi się zrobienie
    równej krawędzie, więc wspomnianę wyżej szpachelką i ścieraczką zmywam farbę
    na równo. Bardzo czasochłonne, więc stosuję w trudnych miejscach

    3. Taśma malarskia przyklejona w rogu. Super efekt, a;le wymaga szybkiego
    działania aby farba pod spodem nie nasiąkła, albo wręcz przeciwnie
    odczekania przynajmniej 12 godzin aż wszytko bardzo dokładnie wyschnie.
    Wymaga bardzo mocnego zagruntowania ścian.

    4. Sposób polecony przez mojego kafelkarza - zakup w OBI specjalnego wałka
    do malowania krawędzi przy suficie. Wałek ma taką klapkę z włosiem, które
    maluje równą krawędź około 5 mm od sufitu. Ja z moimi farbami
    akrylowo-lateksowymi nie uzyskałem dobrego efektu, ale podobno się sprawdza.

    Pozdrawiam,
    Druid29