    Date: Mon, 17 Jan 2011 18:20:36 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak oczyscic stare grzejniki

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "vwt4" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chemicznie - scansol lub usuwacz farb 3V3

    Maże się po wierzchy a zanim głębiej warstwę nadgryzie to zdąży wyschnąć...
    > termicznie/mechanicznie - palnik (np propanowy) i opalić a potem odrapać

    I sfajczyć uszczelnienia między żeberkami... Grzejnika, wbrew pozorom,
    nie należy grzać do dwustu stopni - rozszczelnić się może, w zasadzie do
    takiej operacji należałoby go rozkręcić na pojedyncze żeberka i po
    obdarciu z farby skręcać na nowe uszczelki. Można, ułatwia porządne
    doczyszczenie ale upierdliwa robota.
    > szczotką na wiertarce a jeszcze lepiej na kątówce i wtedy szczotka
    > "warkoczykowa" czyli taka gdzie włosy stalowe są splecione w grube
    > warkocze. Przydadzą się dwie szczotki: garnkowa i talerzowa aby wszędzie
    > dojść. Osobiście polecałbym piaskowanie i lakierowanie proszkowe.

    Szczotka obrotową to sobie możesz futrynę stalową albo drzwi do garażu
    czyścić. Jak niby chcesz wejść tym między żeberka żeliwnego grzejnika?

    Ja tam widzę albo ręczny skrobak plus piaskowanie (mozolna robota) albo
    zdzieranie farby wodą (300-400 bar powinno wystarczyć) i końcowe
    doczyszczenie piaskowaniem (a właściwie szlakowaniem - bo piasku do tych
    celów używać nie wolno, nieekologicznie jest przerabiać czysty piasek na
    agresywny odpad, przerobienie agresywnego odpadu jakim jest szlaka
    pomiedziowa na agresywny odpad to mniejszy kłopot, czy przed użyciem do
    obróbki strumieniowo - ściernej czy po szlaka wymaga takich samych
    rygorów składowania).

    --
    Darek