  • 1. Data: 2011-01-17 08:01:22
    Temat: jak oczyscic stare grzejniki
    Od: "vwt4" <v...@i...pl>

    Mam stare grzejniki zeberkowe - zeberka nietypowe dosyc drobne.
    Grzejniki sa kosmicznie ciezkie.
    Potrzebuje to jakos oczyscic - najlepiej na miejscu bez wozenia.
    Czy jest jakis sposob?

    Rozwazalem piaskowanie ale wtedy musialbym je zawiezc a w piaskowaniu i tak
    mowia ze grubej starej farby nie wypisaskuja

  • 2. Data: 2011-01-17 09:04:06
    Temat: Re: jak oczyscic stare grzejniki
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Rozwazalem piaskowanie ale wtedy musialbym je zawiezc a w piaskowaniu i
    > tak mowia ze grubej starej farby nie wypisaskuja

    najlepiej piaskowanie i usunie wszystko tylko trzeba trochę podrapać farbę
    wiertarką ze szczotką drucianą ale łapy cię będą bolały od tego:-( albo
    szukaj jakiejś chemii do usuwania starej farby bardzo żrącej...

    --=olo=--

  • 3. Data: 2011-01-17 12:26:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "vwt4" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Rozwazalem piaskowanie ale wtedy musialbym je zawiezc a w piaskowaniu i
    > tak mowia ze grubej starej farby nie wypisaskuja

    Chemicznie - scansol lub usuwacz farb 3V3
    termicznie/mechanicznie - palnik (np propanowy) i opalić a potem odrapać
    szczotką na wiertarce a jeszcze lepiej na kątówce i wtedy szczotka
    "warkoczykowa" czyli taka gdzie włosy stalowe są splecione w grube warkocze.
    Przydadzą się dwie szczotki: garnkowa i talerzowa aby wszędzie dojść.
    Osobiście polecałbym piaskowanie i lakierowanie proszkowe.
    Jeżeli grzejniki są bardzo ale to bardzo ciężkie znaczy to że są w środku
    zamulone - dobrze byłoby je odmulić- przepłukać a wtedy ich wydajność
    odczuwalnie wzrośnie. Płukanie na zewnątrz domu - syf to straszny i bardzo
    trudny do późniejszego posprzątania

  • 4. Data: 2011-01-17 16:48:06
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamulone - dobrze byłoby je odmulić- przepłukać a wtedy ich wydajność
    > odczuwalnie wzrośnie. Płukanie na zewnątrz domu - syf to straszny i bardzo

    Czy samo płukanie wystarczy? -czy nie należałoby je raczej potraktować (a
    jeśli tak, to jak?) jakąs chemią?

  • 5. Data: 2011-01-17 17:20:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "vwt4" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chemicznie - scansol lub usuwacz farb 3V3

    Maże się po wierzchy a zanim głębiej warstwę nadgryzie to zdąży wyschnąć...
    > termicznie/mechanicznie - palnik (np propanowy) i opalić a potem odrapać

    I sfajczyć uszczelnienia między żeberkami... Grzejnika, wbrew pozorom,
    nie należy grzać do dwustu stopni - rozszczelnić się może, w zasadzie do
    takiej operacji należałoby go rozkręcić na pojedyncze żeberka i po
    obdarciu z farby skręcać na nowe uszczelki. Można, ułatwia porządne
    doczyszczenie ale upierdliwa robota.
> [...]
    > warkocze. Przydadzą się dwie szczotki: garnkowa i talerzowa aby wszędzie
    > dojść. Osobiście polecałbym piaskowanie i lakierowanie proszkowe.

    Szczotka obrotową to sobie możesz futrynę stalową albo drzwi do garażu
    czyścić. Jak niby chcesz wejść tym między żeberka żeliwnego grzejnika?

    Ja tam widzę albo ręczny skrobak plus piaskowanie (mozolna robota) albo
    zdzieranie farby wodą (300-400 bar powinno wystarczyć) i końcowe
    doczyszczenie piaskowaniem (a właściwie szlakowaniem - bo piasku do tych
    celów używać nie wolno, nieekologicznie jest przerabiać czysty piasek na
    agresywny odpad, przerobienie agresywnego odpadu jakim jest szlaka
    pomiedziowa na agresywny odpad to mniejszy kłopot, czy przed użyciem do
    obróbki strumieniowo - ściernej czy po szlaka wymaga takich samych
    rygorów składowania).

    --
    Darek

  • 6. Data: 2011-01-26 17:56:36
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Rozwazalem piaskowanie ale wtedy musialbym je zawiezc a w piaskowaniu i
    > tak mowia ze grubej starej farby nie wypisaskuja

    "Niewarta skórka wyprawki".
    Narobisz się tylko jak wół, a efekt będzie mizerny, bo zedrzesz tylko
    warstwę z zewnątrz, a pomiędzy żeberkami już niczym nie ruszysz.
    Ja proponuję zeskrobać tylko to co odłazi, przetrzeć rozpuszczalnikiem, a
    następnie pomalować.
    Żeby zedrzeć stare lakiery musiał byś najpierw dokłądnioe opalić żeberka,
    ale wtedy jak już tu ktoś wspomniał mogą ulec uszkodzeniu uszczelnienia.
    Jezlei są to stare grzejniki to zapomnij o ich rozkręcaniu, bo zapewne rdza
    i kamień skutecznie zablokowały gwinty.
    Płukac możesz strumieniem bierzącej wody. Możesz użyć ewentualnie środków do
    odkamieniania (choćby i takich jakie używasz w ubikacji) oraz środków do
    usuwania trudnych brudów np. Meglio.
    Wszelkie inne zabawy z takimi grzejnikami to strata czasu, która jest
    skazana na niepowodzenie.
    Innym o wiele lepszym rozwiązaniem jest zanieść ten grzejnik do skupu złomu,
    wziąć pieniądze, dołożyć i kupić nowy :)

  • 7. Data: 2011-01-26 20:35:36
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Daj spokój.
    Ja zawiozłem ponad 40-letnie grzejniki do piaskowania, zapłaciłem po 15
    zł od sztuki. Wyszło ładnie i między żeberkami też było wyczyszczone
    (może nie idealnie ale nieźle). Wypłukałem w środku wodą prawie do
    czysta. Niestety okazało się, że kilka sztuk cieknie. Nie wiem, czy brud
    od środka uszczelniał, czy farba na zewnątrz.
    W końcu skończyło się wymianą na nowe.
    Jacek