  • Data: 2010-11-23 22:41:06
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lis, 23:23, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale pompa musi chodzi a to pobiera pr d.
    > A w lecie grzejesz ciany nie tylko jedn rur jak u mnie ale i t powrotn
    > wi c masz straty jeszcze wi ksze.
    > Cyrkulacyjna pompa kt ra dzia a 12h/dob w miesi cu ze re u ciebie w I
    > taryfie w ci gu miesi ca ponad 7z . a za 7z to ja mam 2000l wody.

    Mocno naciagane te wyliczenia ;)
    Jesli jest tak dobrze zaizolowane, to pompke cyrk. wystarczy wlaczac
    rzadko np. 5min co godzine - skad te 7PLN wtedy?
    No i 2000m3 wody za 7PLN? Gdzie jest tak tanio (razem ze sciekami/
    szambem liczone rozumiem?)

    WS

    PS. Czasem bez cyrkulacji sie nie da... ja mam kotlownie w piwnicy,
    ciepla woda do lazienki na pietrze plynie ponad pol minuty bez cyrkul.
    Mam zalozony zawor termostatyczny na CWU + pompe cyrk. z termostatem +
    timer cyrkulacji w sterowniku kotla, starty na oko ;) sa male -
    stosunkowo chlodna woda (czterdziesci kilka stopni), pompka pracuje
    bardzo krotko..., a i tak ~pol roku dziala ogrzewanie, wiec to cieplo
    sie wykorzystuje