  • 1. Data: 2010-11-23 07:59:28
    Temat: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Witajcie,

    Sytuacja jest taka:
    Instalacja u mnie to jednofunkcyjny kondensat + zasobnik 140l +
    pogodówka, cyrkulacja CWU.

    Na sterowniku od pieca ustawiam przedziały czasowe w jakich zasobnik CWU
    ma być utrzymywany w gotowości. Oprócz tego ustawiam przedziały czasowe
    w jakich chodzić ma pompa cyrkulacyjna.

    Wszystko pięknie śmiga z jednym ale...

    Mam wrażenie, że dużo energii zgromadzonej w zasobniku CWU jest tracona
    przez samo działenie cyrkulacji. Krążąca non stop woda wychładza się
    znacznie szybciej. Czyli nie korzystam z ciepłej wody a i tak dużo
    ciepła tracę. Zaznaczm, tu bo zaraz kiki wyskoczy, że pewnikiem rury bez
    izolacji.. itp... Nic z tych rzeczy instalacja jest bardzo solidnie
    wykonana.

    Nad czym myślę...
    Otóż czy nie sensowne było by aby pompa cyrkulacyjna włączała się i w
    momencie gdy przepompuje w instalacji wodę czyli na jej wyjściu popłynie
    już cieplutka woda pompa wyłączała by się na jakiś czas.

    Jak to zrealizować?
    Termostat z kapilarą za pompą cyrkulacyjną?
    Czy będzie się dało to jakoś sensownie ustawić?

    Tak wiem, że najlepiej było by realizować całą tą zabawę poprzez
    czujniku ruchu np... jednak to odpada póki co.

    Możecie się wypowiedzieć w temacie?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2010-11-23 09:02:58
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Najlepszy sposób, to tak zaprojektować instalację żeby nie było cyrkulacji.
    Grzać wodę tam, gdzie jest potrzebna.

    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 3. Data: 2010-11-23 09:09:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Lis, 08:59, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

    > Możecie się wypowiedzieć w temacie?

    Temat jest stary, jak... jak stosowanie recyrkulacji w domach.
    Poszukaj, np. na forum muratora. To, o czym piszesz jest jak
    najbardziej realne do wykonania, są też przeróżniste sterowniki
    "inteligentne" (mniej lub bardziej).

    J.

  • 4. Data: 2010-11-23 10:16:35
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-23 10:02, Jan Werbinski pisze:
    > Najlepszy sposób, to tak zaprojektować instalację żeby nie było
    > cyrkulacji. Grzać wodę tam, gdzie jest potrzebna.

    I to jest rada odnośnie tego o co pytałem? Po co się odzywasz?
    Poza tym to co piszesz jest idiotyczne.

  • 5. Data: 2010-11-23 10:29:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > I to jest rada odnośnie tego o co pytałem? Po co się odzywasz?
    > Poza tym to co piszesz jest idiotyczne.

    To że próbujesz naprawiać błędy drogimi urządzeniami jest idiotyczne.
    Tworzysz nowe problemy, które naprawiasz rozwiązaniem tworzącym kolejne
    problemy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-11-23 10:57:06
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 23 Nov 2010 10:02:58 +0100, "Jan Werbinski"
    <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

    >Najlepszy sposób, to tak zaprojektować instalację żeby nie było cyrkulacji.
    >Grzać wodę tam, gdzie jest potrzebna.

    popieram ten pomysl..... i nad takimi rzeczami trzeba myslec na etapie
    projektu a nie jak ktos juz mieszka.

    Podobnie jest z kablami pod tv, telefon, domowe sieci
    komputerowe/internet, sterowanie zaluzjami, podlewaniem ogrodka,
    kamerami, domofonem .......Bardzo czesto temat "wychodzi" jak sie
    ludzie wprowadzaja!

    A co do cyrkulacji, to chyba najlepiej najlepiej zamontowac czujnik
    chwilowego poboru wody, aby to wyzwolilo cyrkulacje! Tylko, ze pompa
    mus byc wtedy "szybka" aby nie czekac zbyt dluzo.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-11-23 11:14:24
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Jan Werbinski wrote:

    > Najlepszy sposób, to tak zaprojektować instalację żeby nie było
    > cyrkulacji. Grzać wodę tam, gdzie jest potrzebna.

    Z całym szacunkiem, to nie jest odpowiedź na zadane pytanie.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 8. Data: 2010-11-23 11:22:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:icg7mo$k3b$1@news.onet.pl...

    > Z całym szacunkiem, to nie jest odpowiedź na zadane pytanie.

    Likwidacja cyrkulacji doprowadzi do oszczędności energii.
    Jest to zatem odpowiedź na pytanie, tylko się nie mieści w głowie komuś z
    nastawieniem na używanie cyrkulacji.

  • 9. Data: 2010-11-23 11:44:42
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:icg7mo$k3b$1@news.onet.pl...
    > Z całym szacunkiem, to nie jest odpowiedź na zadane pytanie.

    W pewnym sensie tak, ale jakaś dziwna moda zapanowała na cyrkulację. Wielu
    wydaje się że cyrkulacja to jakiś luksus który trzeba miec i już a to tylko
    poprawa tego czego nie zdołał poprawnie zaprojektować architekt czyli
    prawidłowego ułożenia pomieszczeń. Jako przykład podam mój dom gdzie Kuchnia
    jest za jedną ścianą kotłowni, WC na parterze za drugą a łazienka nad
    kotłownią. Nigdzie na cieplą wode nie czekam dłużej niż 3-10sekund,
    oczywiście w kuchni woda ciepła jest najszybciej. Brak konieczności
    cyrkulacji to podstawa niskiego zużycie energii na potrzeby CWU.

    Marek

  • 10. Data: 2010-11-23 13:04:02
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-23 11:29, Jan Werbinski pisze:

    > To że próbujesz naprawiać błędy drogimi urządzeniami jest idiotyczne.
    > Tworzysz nowe problemy, które naprawiasz rozwiązaniem tworzącym kolejne
    > problemy.

    W dalszym ciągu pieprzysz...
    Jeżeli cyrkulację CWU nazywasz błędem...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...