  • Data: 2010-11-23 22:23:23
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:35421b1f-4928-439b-b32b-8895e16d2202@f20g2000yq
    i.googlegroups.com...
    On 23 Lis, 12:44, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > kotłownią. Nigdzie na cieplą wode nie czekam dłużej niż 3-10sekund,

    >Tyle dokladnie zajmuje mi szybkie umycie rak. Bez cyrkulacji robilbym
    >to (i robilem) non stop w zimnej wodzie :) Malo komfortowe i malo
    >higieniczne, nie kazdemu sie chce stac tyle nad kranem :)

    Z higieną nie ma to absolutni enic wspólnego.
    Co do mycia to nie robi i tak nikt tego w zimnej wodzie. Z reguły w ciągu
    dnia jak już się korzysta to raczej cały czas woda ciepła leci od razu gdyż
    nie zdąży ostygnąć. A jak z rana ktoś pierwszy odkręci to jeżeli kilka
    szklanek wody się poleje to nic się nie stanie.
    Cyrkulacja to większe straty i nie przemówisz mi. Znam kolegę który to
    wyłączył całkowicie nawet pompę zdemontował.

    >Pozatym - policz przeplyw w l/min, przemnoz to przez 10 sekund * ilosc

    I wyjdzie tyle co kot napłakał.
    Jak napisałem wcześniej raczej ciepła woda jest w rurach gdy się już w domu
    jest i z niej korzysta.
    Ty zapłacisz i tak więcej za straty z cyrkulacji + koszt prądu na pompkę.
    Nie wierzysz?

    >A od jesieni do wiosny cale cieplo z cyrkulacji nie jest tak znowu
    >tracone w kosmos bo zostaje w domu i ogrzewa go :)

    Ale pompa musi chodzić a to pobiera prąd.
    A w lecie grzejesz ściany nie tylko jedną rurą jak u mnie ale i tą powrotną
    więc masz straty jeszcze większe.
    Cyrkulacyjna pompa która działa 12h/dobę w miesiącu zeżre u ciebie w I
    taryfie w ciągu miesiąca ponad 7zł. a za 7zł to ja mam 2000l wody.
    Uważasz że w miesiącu tyle spuszczam w kanał czekając te kilka razy na
    ciepłą?
    A to dopiero koszt prądu do pompki a gdzie straty ciepła, a gdzie koszt
    inwestycji?

    Marek