  • Data: 2014-01-14 08:16:45
    Temat: Re: jak skutecznie zabezpieczyć ogrodzenie przed psem
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.01.2014, 18:13, zbigi pisze:

    > To samo zrobi pastuch z drutem, a przynajmniej nie trza będzie
    > pilnować/asystować.

    I pastuch założony, kilka dni minęło i nie ma żadnej dziury w płocie.

    Widziałem jak zaraz po podłączeniu pies dostał po nosie - bo swoim
    zwyczajem postanowiła obwąchać coś nowego. Uciekła z piskiem i
    skomleniem, a przy okazji chyba popuściła bo strasznie śmierdziała.
    Potem przez dwa dni nawet na 5 m nie zbliżyła się do tego miejsca.
    Oprowadziłem ją na smyczy w koło ogrodzenia i pokazałem, że może
    bezpiecznie koło niego chodzić. Kilka razy celowo podprowadziłem ją
    blisko - ale już bez smyczy, tak by sama dotknęła pastucha, za każdym
    razem słownie karcąc. Dwa razy tyłkiem przytuliła się do siatki i pewnie
    coś poczuła bo zaraz się odsunęła ale już bez skomlenia.

    Mam nadzieję, że się oduczy i będę mógł wyłączyć tego pastucha.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com