  • Data: 2010-11-10 13:56:29
    Temat: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:ibdt6r$pb2$1@news.onet.pl...

    > To mi też zaproponowano ale ze względu na małą szerokość pokoju 1 i 2
    > (tylko po 3 m) wolałbym pozbyć się jej w całości.
    > Teraz tak sobie myślę, że może zostawić po jakieś 20 cm (wyjdzie podobnie
    > jak dwuteowonik i obróbka) filary i z 20 wpuścić w ściany prostopadłe do
    > belki.

    Z tymi 20cm to będzie ciężko uzyskać tak, żeby podczas kucia nie wzruszyć
    ścian poprzecznych.
    Napisz z jakiego materiału są zrobione te ściany ?
    Z jakiego materiału i jakiej grubości jest ściana wyburzana ?
    Jakiej grubości jest ścianka pomiędzy kuchnią , a pokojem 1 ?

    Coś się obawiam, że będziesz miał z tą przeóbką więcej problemów niż
    myślisz.
    Z tego co widać to chyba na tej wyburzanej ścianie wspiera się cały strop,
    znajdujacy się nad pokojem 2
    Prawdopodobnie zbrojone belki stropu biegną prostopadle do tej wyburzanej
    ściany i na tej ścianie się wspierają.
    Podparcie stropu drewnianego przy tym wszystkim to "Pan Pikuś" :)
    Prawdziwym wyzwaniem będzie podparcie lanego stropu na czas wyburzenia
    ściany.
    No, chyba, że się mylę i zbrojone belki biegną prostopadle do okna.
    Może od kogoś pożycz albo nawet kup wykrywacz metali i spróbuj zlokalizować
    jak przebiega zbrojenie tego stropu.

    Jeżeli belki lanego stropu bedą się opierały na tej wyburzanej ścianie to
    radziłbym jednak nie ruszać tej ściany.
    Przypuszczam, że w nowej części masz podłogi wylewane i izolowane
    styropianem. Jeżeli tak to będzie problem z podparciem stropu na czas
    wyburzania ściany. Po prostu nie możesz sobie ot tak poustawiaś stępli, bo
    mogą wpaść w podłogę, a cały strop może runąć na głowę.
    Chyba że na ten czas ułożysz na podłodze pryzmę z grubych beli i podepszesz
    stęplami cały strop w wielu punktach tak, żeby rozłożyć siłę nacisku na
    całej powierzchni podłogi.
    Musiał byś także podeprzeć strop drewniany w podobny sposób.
    Trzeba to zrobić przed wyburzeniem ściany.

    > Schodzi do podłogi w piwnicy.

    To już jest nieźle.

    > Tego nie wiem, bo mam do niej dostęp tylko z jednej strony.

    Bez tej informacji to będzie problem.