  • Data: 2010-11-12 06:16:07
    Temat: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:ibe8ak$vt8$1@news.onet.pl...

    > Z tymi 20cm to będzie ciężko uzyskać tak, żeby podczas kucia nie wzruszyć
    > ścian poprzecznych.
    > Napisz z jakiego materiału są zrobione te ściany ?
    > Z jakiego materiału i jakiej grubości jest ściana wyburzana ?
    > Jakiej grubości jest ścianka pomiędzy kuchnią , a pokojem 1 ?

    Ściany mają około 20 cm grubości. Co do materiałów to nie wiem ale pewnie
    cegła albo coś podobnego

    > Coś się obawiam, że będziesz miał z tą przeóbką więcej problemów niż
    > myślisz.
    > Z tego co widać to chyba na tej wyburzanej ścianie wspiera się cały strop,
    > znajdujacy się nad pokojem 2
    > Prawdopodobnie zbrojone belki stropu biegną prostopadle do tej wyburzanej
    > ściany i na tej ścianie się wspierają.

    Mam nadzieję, że nie. A nadzieja ta opiera się na tym, że jak to kupiłem i
    się wprowadziłem to sufit w łązience i korytarzu nie był otynkowany i belki
    bigły dokładnie tak jak powinny.

    > Podparcie stropu drewnianego przy tym wszystkim to "Pan Pikuś" :)
    > Prawdziwym wyzwaniem będzie podparcie lanego stropu na czas wyburzenia
    > ściany.
    > No, chyba, że się mylę i zbrojone belki biegną prostopadle do okna.
    > Może od kogoś pożycz albo nawet kup wykrywacz metali i spróbuj
    > zlokalizować jak przebiega zbrojenie tego stropu.

    Już pożyczyłem i w niedzielę zrobię oględziny.

> [...]
    > radziłbym jednak nie ruszać tej ściany.
    > Przypuszczam, że w nowej części masz podłogi wylewane i izolowane
    > styropianem. Jeżeli tak to będzie problem z podparciem stropu na czas
    > wyburzania ściany. Po prostu nie możesz sobie ot tak poustawiaś stępli, bo
    > mogą wpaść w podłogę, a cały strop może runąć na głowę.
    > Chyba że na ten czas ułożysz na podłodze pryzmę z grubych beli i
    > podepszesz stęplami cały strop w wielu punktach tak, żeby rozłożyć siłę
    > nacisku na całej powierzchni podłogi.
    > Musiał byś także podeprzeć strop drewniany w podobny sposób.
    > Trzeba to zrobić przed wyburzeniem ściany.

    Mam wykrywacz to sprawdza a dla pewności postaram się odkuć kawałek sufitu w
    pokoju 2 i się okaże. Jeżeli to co piszesz będzie faktem to ściana zostanie.

    > Bez tej informacji to będzie problem.

    To można sprawdzić jedynie poprzez zrobienie odwiertu.

    Tomasz