  • Data: 2011-01-11 14:49:22
    Temat: Re: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Sty, 15:37, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > taaa.. zadzwoń do Moellera czy Fatec'a i zapytaj o sterownik sprzed 10
    > lat. Sam wiesz jaka będzie odpowiedź. Nawet jeśli znajdą jakieś
    > rozwiązanie to będzie ekstra kosztować. Już lepiej mieć własne rozwiązanie
    > na ogólnodostępnych częściach. Każdy elektronik jak zobaczy schemat to
    > naprawi.

    Ale programowanie drabinkowe bedzie dzialac na kazdym nowszym
    sterowniku. To jest standard.. Ciebie interesuje zeby tylko byly
    wejscia, wyjscia i zeby zadzialal gotowy program. I to na pewno bedzie
    dzialac przez wiele, wiele lat :) Nie musisz miec dokladnie ten model
    sterownika. Mozesz miec inny. Nawet Fateka nie musisz miec, nic Cie z
    nim na stale nie wiaze.

    > Standardem to jest język C w którym można pisać pod swoje sterowniki.
    > Łatwiej i taniej będzie naprawić własne rozwiązanie niż próbować naprawiać
    > coś co jakaś firma sprzedawała 50 lat temu i trzymała dokumentację w
    > sejfie w tajemnicy przed konkurencją. Myślę, że jak się zastanowisz to się
    > ze mną zgodzisz. Żaden Fatec za 50 lat nie będzie serwisował obecnych
    > "standardów".

    Ale nikt nie pisze o naprawianiu PLC tylko wymianie na nowy! Kazdy PLC
    ma to samo - wejscia i wyjscia. Tak samo nazwane (wejscia X, wyjscia
    Y). Kazdy drabinkowo napisany program do naszej prostej automatyki
    domu bedzie dzialal na kazdym innym PLCku. No i nie czarujmy sie - PLC
    to sterowniki przemyslowe. Tworzone przez profesjonalistow dla
    profesjonalistow - te urzadzenia z natury musza byc trwale i malo
    awaryjne bo ich awaria w jakiejs fabryce moze duzo kosztowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.