eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejak zmusić właściciela drogi prywatnej do oddania jej gminie? › Re: jak zmusić właściciela drogi prywatnej do oddania jej gminie?
  • Data: 2013-06-17 11:44:59
    Temat: Re: jak zmusić właściciela drogi prywatnej do oddania jej gminie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Wiesz, ale tak "na chłopski rozum" skoro "masz służebność" to możesz
    > wykorzystywać jak chcesz... przynajmniej wielu się tak wydaje i stąd
    > problemy ;)

    > Ja miałem porządnego notariusza i ten sam sprawdził, czy wpisane są
    > wszystkie potrzebne służebności i przy okazji wspomniał, dlaczego taki
    > zapis jest konieczny.

    No właśnie - Ty miałeś, ja się częściej spotykam z taką sytuacją że to
    sprzedający ma notariusza i wtedy notariusz jest po jego stornie. Oczywiście
    nie oszuka, ale nie ma też obowiązku samemu podpowiadać co by jeszcze warto
    wpisać. Kilka lat temu był dość głośna u nas sprawa gdy kupujący miał
    wpisaną służebność "przechodu i przegonu" i się zdziwił że autem nie może
    jeździć do swojego domu skończyło się w sądzie i dostał zgodę na przejazd
    ale za jakąś roczną odpłatnością.

    Pozdrawiam
    Ergie