  • Data: 2012-05-21 13:07:53
    Temat: Re: jak zrobić łóżko podwieszane
    Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no tak w domyśle zostało ze pisałem o stropach monolitycznych i
    > kompozytowych

    Aha, nie zrozumiałem. Mnie uczyli że żelbet to kompozyt ;-) więc
    zrozumiałbym, gdybyś napisał o stropach płytowych i żebrowych/belkowych.
    W przemysłówce często stropy robi się płytowe krzyżowo zbrojone właśnie
    po to m. in., żeby bez problemu podwieszać tam w razie czego różne
    lżejsze różności. W mieszkaniówce i tzw. użyteczności jest pełna
    dowolność, zależy od skali budynku i rozpiętości: od płytowych, przez
    belkowe po gęstożebrowe (cegła żerańska i inne prefabrykaty też były
    gęstożebrowe wbrew pozorom). Bez szczegółowej ekspertyzy strach na tym
    wieszać cokolwiek cięższego od żyrandola, bo nigdy nie wiadomo czy nie
    trafi się w wypełnienie/pustkę między żebrami/belkami.