    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka lampa LED
    Date: Sat, 09 Jan 2016 11:26:55 +0100

    > A jak wyliczyłeś te 18W?
    > Mierzyłeś pobór mocy?
    miernikiem. Amperomierzem
    > Taśmy LED to pobierają taką moc na 1 metr bieżący
    skąd wiesz? może Ci się pomyliło z 5050
    > i są najmniej sprawnym
    > rodzajem oświetlenia, niewiele lepszym od zwykłych żarówek.
    no to musisz poinformować wszystkich producentów "żarówek"
    > Dla przykładu odcinek 5mb taśmy led z diodami SMD 2835 pobiera 72W i
    > daje strumień 1500lm, zbliżony do zwykłej żarówki o mocy 100W.

    jasne. tu napisali że 7500
    http://www.akb-poland.com/tasma-led-300-diod-smd2835
    -25lm-5-metrow-72w-biala-zimna.html

    wziąłem kartkę a4. połozyłem ją na podłodze, nad nią ustawiłem aparat
    fotograficzny (klasyczny) próba zrobienia fotki której 100% wypełnia
    kartka, wymaga naświetlania 1/30 sekundy. 11.22, za oknem słońce, okno
    na zachód. w pomieszczeniu jest na tyle jasno że nikt nie świeci
    świateł, można kofortowo czytać.
    Załączam oświetlenie diodowe, aparat pokazuje 1/80sekundy. Czy wiesz
    jaka to różnica?
    Innego testu nie zrobie , bo niemam światłomierza. próbowałem testować
    program "światłomierz" na androida, ale pokazuje totalne pierdoły,
    jakby mocno faworyzował oświetlenie diodowe.
    Z jedną Twoją opinią się zgadzam. że oświetlenie jednopunktowe,
    szczególnie w warsztacie, to kiszka. człowiek pochylający sie nad
    projektem, bedzie sobie robił cień.
    ToMasz