eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejaka papa, jaki styropian na izolacje pozioma - posadzkaRe: jaka papa, jaki styropian na izolacje pozioma - posadzka
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka papa, jaki styropian na izolacje pozioma - posadzka
    Date: Tue, 01 Mar 2011 09:08:01 +0100

    W dniu 2011-02-28 20:03, kyte pisze:
    > dysperbitem.
    >
    > zostalo jeszcze cos dysperbitu to wykorzystam... ale czy to nadaje sie
    > do malowanai wewnatrz? Wiem ze do srodek dyspersyjny - ale..
    Są środki, które nadają się do wnętrza domu - Dysperbit np tak. (może są
    różne rodzaje - ten mój był rozpuszczalny w wodzie)

    > styropian...
    >
    > jaka dales warstwe styro? czy kupowales z frezem? czy styro powinien byc
    > wyzszego gat. twardszy i z lapsza lambda czy mozna brac najtanszy?

    Dałem 10 cm po 5 cm ale gdybym robił jeszcze raz dałbym nawet 15 cm (w
    planach miałem 5 więc i tak dałem o 100% więcej) - oczywiście twardy.
    Parametrów już nie pamiętam.

    > u mnie jest w okolo duzo wody - niestety taki grunt - musze byc w 100%
    > pewny ze bedzie i.pozioma zrobiona fachowo bo inaczej narobie sobie klopotu

    Największe ryzyko to mury, pod nie daj porządnie, resztę będziesz
    widział. Możesz np. zamiast dysperbitu wylać na spód jakieś mapei do
    basenów, lub coś innego co dobrze izoluje - nie wiem jak z kosztami czy
    taniej niż papa, czy drożej.

    Fakt musisz zrobić to porządnie ja miałem problem w jednym pomieszczeniu
    (3m wysokie -3 schodki w dół) część ściany stanowił fundament
    (wewnętrzny). Przed tynkowaniem pomalowałem to 5 razy dysperbitem na to
    siatka i tynk. Ciągle miałem ten fragment ściany wilgotny. Może jeszcze
    to była wilgoć systemowa. W lecie sporo wietrzenia i mimo to na jesień
    znów mi ten fragment ściany "zmienił kolor" w dotyku był wyraźnie
    chłodniejszy i wilgotny. W końcu się wkurzyłem wyciąłem kawałem wylewki
    rozkułem tynk do izolacji poziomej, pomalowałem jakąś masą bitumiczną
    (nadającą się do wnętrz) na to przykleiłem papę i połączyłem z izolacją
    poziomą, wymurowałem cienki murek, a szczelinę wypełniłem pianką. Teraz
    jest OK

    > Wlasnie, u dostawcy to samo mi mowili - moze obkleje czyms te kawalki -
    > zeby murarze nie zarzucili zaprawa.
    Piasek wystarczy - posyp piaskiem i będzie ok.

    Chcialbym zastosowac SBS FUNDAMENT -
    > ale koszty potworne!

    System niezły - zrobisz będziesz miał spokój na wieki.
    Mój kierownik twierdził, że izolacji pionowej nie trzeba robić wcale -
    fundament (beton) dobrze znosi wilgoć i raz będzie mokry inny razem
    wyschnie - nic mu się nie stanie. Na zewnątrz na ścianie nic nie powinno
    się robić bo powietrze dobrze suszy. Za to izolacja pozioma powinna być
    zrobiona dobrze. Papa to idealne rozwiązanie. Folia w wielu przypadkach
    też się sprawdza.

    Ariusz