  • 1. Data: 2011-02-25 20:16:01
    Temat: jaka papa, jaki styropian na izolacje pozioma - posadzka
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Bardzo prosze o porade - jaka pape i styropian nalezy zastosowac na
    izolacje pozioma? Na scianie fundamentowa bedzie zastosowana papa SBS
    FUNDAMENT firmy ICOPAL. Ile nalezy jej wypuscic poza sciane fundamentowa
    oraz jaki styropian oraz jak go klasc jako izolacje. W projekcie jest 8 cm
    (czy kladzie sie 2x4 cm na zakladke?) takie opinie gdzies slyszalem. W jaki
    sposob laczyc izolacje pozioma? Dzieki za wszelka pomoc. Pozdr. K.

  • 2. Data: 2011-02-27 20:50:36
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-02-25 21:16, kyte pisze:
> [...]
    > izolacje. W projekcie jest 8 cm (czy kladzie sie 2x4 cm na zakladke?)
    > takie opinie gdzies slyszalem. W jaki sposob laczyc izolacje pozioma?
    Nie wiem jaką papę, ja dawałem folię.
    Ile wypuścić - powinien wiedzieć murarz.
    Izolacje poziome łączy się przez zgrzewanie.
    Styropian daj jakiś twardszy, dużo się chodzi potem po nim.
    Na pewno na zakładkę, daj 2x4, lub lepiej 2x5. W środek schowasz
    instalacje wodne i co.

    Adam

  • 3. Data: 2011-02-28 08:34:51
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > cm (czy kladzie sie 2x4 cm na zakladke?) takie opinie gdzies slyszalem.
    > W jaki sposob laczyc izolacje pozioma? Dzieki za wszelka pomoc. Pozdr. K.

    Papa to idealne rozwiązanie.
    Wypuszczasz minimum po 10-15 cm poza mur i zgrzewasz potem z papą
    układaną w środku. rozwiązanie zapewniające 100% izolację ale drogie -
    koszty papy, a i tak musisz czymś zagruntować chudziak przed położeniem
    na nim papy.

    Mnie nie było stać na papę więc pomalowałem całą posadzkę na parterze
    dysperbitem (zostało mi z wcześniejszych robót). Pomalowałem 2, a w
    niektórych miejscach nawet 3 razy. na to czarna gruba folia no i
    styropian...

    Puki co mieszkam 2 rok i jest ok.

    Jedna uwaga nie sprzątaj zbytnio tej wystającej papy im więcej na niej
    kurzu piasku tym łatwiej będzie to wyczyścić po tynkowaniu (zaprawa nie
    zwiąże z papą).

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-02-28 19:03:24
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    >Mnie nie było stać na papę więc pomalowałem całą posadzkę na parterze
    dysperbitem.

    zostalo jeszcze cos dysperbitu to wykorzystam... ale czy to nadaje sie do
    malowanai wewnatrz? Wiem ze do srodek dyspersyjny - ale..

    >niektórych miejscach nawet 3 razy. na to czarna gruba folia no i
    styropian...

    jaka dales warstwe styro? czy kupowales z frezem? czy styro powinien byc
    wyzszego gat. twardszy i z lapsza lambda czy mozna brac najtanszy?

    >Puki co mieszkam 2 rok i jest ok.
    u mnie jest w okolo duzo wody - niestety taki grunt - musze byc w 100% pewny
    ze bedzie i.pozioma zrobiona fachowo bo inaczej narobie sobie klopotu

    >Jedna uwaga nie sprzątaj zbytnio tej wystającej papy im więcej na niej

    Wlasnie, u dostawcy to samo mi mowili - moze obkleje czyms te kawalki - zeby
    murarze nie zarzucili zaprawa. Chcialbym zastosowac SBS FUNDAMENT - ale
    koszty potworne!

    Dzieki, pozdr.
    K.

  • 5. Data: 2011-02-28 19:05:38
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Styropian daj jakiś twardszy, dużo się chodzi potem po nim.
    Na pewno na zakładkę, daj 2x4, lub lepiej 2x5. W środek schowasz
    instalacje wodne i co.

    czy to jest bezpieczne - aby wode pociagnac w izolacji, czy CO robiliscie w
    tworzywie? na co zwrocic szczegolna uwage przy izolacji i instalacjach?

    K.

  • 6. Data: 2011-02-28 21:50:27
    Od: adam <a...@g...pl>

    > czy to jest bezpieczne - aby wode pociagnac w izolacji,
    chyba jeden czort, jak coś puści, to chyba nie ma znaczenia gdzie to idzie

    > czy CO robiliscie w tworzywie?
    tak

    > na co zwrocic szczegolna uwage przy izolacji i instalacjach?
    nie wiem, zaufałem hydraulikom

    Adam

  • 7. Data: 2011-02-28 21:55:51
    Od: adam <a...@g...pl>

    > jaka dales warstwe styro?
    ja dałem 2x5

    > czy kupowales z frezem?
    Frez jest niepotrzebny, i tak idą dwie warstwy na zakładkę.

    > czy styro powinien byc wyzszego gat. twardszy i z lapsza lambda czy
    > mozna brac najtanszy?
    Jak pisałem wyżej, powinien być twardszy, bo się dużo po nim chodzi.
    Im lepsze parametry tym lepiej, ale bez przesady, zależy ile masz kasy.
    Zupełnie najtańszego też nie bierz, bo się będzie kruszył i niszczył
    przy chodzeniu

    Adam

  • 8. Data: 2011-03-01 08:08:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-28 20:03, kyte pisze:
    > dysperbitem.
    >
    > zostalo jeszcze cos dysperbitu to wykorzystam... ale czy to nadaje sie
    > do malowanai wewnatrz? Wiem ze do srodek dyspersyjny - ale..
    Są środki, które nadają się do wnętrza domu - Dysperbit np tak. (może są
    różne rodzaje - ten mój był rozpuszczalny w wodzie)

    > styropian...
    >
    > jaka dales warstwe styro? czy kupowales z frezem? czy styro powinien byc
    > wyzszego gat. twardszy i z lapsza lambda czy mozna brac najtanszy?

    Dałem 10 cm po 5 cm ale gdybym robił jeszcze raz dałbym nawet 15 cm (w
    planach miałem 5 więc i tak dałem o 100% więcej) - oczywiście twardy.
    Parametrów już nie pamiętam.

    > u mnie jest w okolo duzo wody - niestety taki grunt - musze byc w 100%
    > pewny ze bedzie i.pozioma zrobiona fachowo bo inaczej narobie sobie klopotu

    Największe ryzyko to mury, pod nie daj porządnie, resztę będziesz
    widział. Możesz np. zamiast dysperbitu wylać na spód jakieś mapei do
    basenów, lub coś innego co dobrze izoluje - nie wiem jak z kosztami czy
    taniej niż papa, czy drożej.

    Fakt musisz zrobić to porządnie ja miałem problem w jednym pomieszczeniu
    (3m wysokie -3 schodki w dół) część ściany stanowił fundament
    (wewnętrzny). Przed tynkowaniem pomalowałem to 5 razy dysperbitem na to
    siatka i tynk. Ciągle miałem ten fragment ściany wilgotny. Może jeszcze
    to była wilgoć systemowa. W lecie sporo wietrzenia i mimo to na jesień
    znów mi ten fragment ściany "zmienił kolor" w dotyku był wyraźnie
    chłodniejszy i wilgotny. W końcu się wkurzyłem wyciąłem kawałem wylewki
    rozkułem tynk do izolacji poziomej, pomalowałem jakąś masą bitumiczną
    (nadającą się do wnętrz) na to przykleiłem papę i połączyłem z izolacją
    poziomą, wymurowałem cienki murek, a szczelinę wypełniłem pianką. Teraz
    jest OK

    > Wlasnie, u dostawcy to samo mi mowili - moze obkleje czyms te kawalki -
    > zeby murarze nie zarzucili zaprawa.
    Piasek wystarczy - posyp piaskiem i będzie ok.

    Chcialbym zastosowac SBS FUNDAMENT -
    > ale koszty potworne!

    System niezły - zrobisz będziesz miał spokój na wieki.
    Mój kierownik twierdził, że izolacji pionowej nie trzeba robić wcale -
    fundament (beton) dobrze znosi wilgoć i raz będzie mokry inny razem
    wyschnie - nic mu się nie stanie. Na zewnątrz na ścianie nic nie powinno
    się robić bo powietrze dobrze suszy. Za to izolacja pozioma powinna być
    zrobiona dobrze. Papa to idealne rozwiązanie. Folia w wielu przypadkach
    też się sprawdza.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-03-01 10:00:27
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > Styropian daj jakiś twardszy, dużo się chodzi potem po nim.
    > Na pewno na zakładkę, daj 2x4, lub lepiej 2x5. W środek schowasz

    Proponuje zrobic to nastepujaco:
    1. Na chudziak rozkladamy mate polietylenowa np 3mm. Zabezpieczy ona
    folie przed ewentualnym przetarciem sie o chudziaka.
    2. Folie fundamentowa wystajaca z muru kladziemy na macie z polietylenu.
    3. Potem folia izolacyjna 0,3 lub 0,5 mm z wywinieciem na sciany. Przy
    krawedziach przyklejona tasma dwustronna do folii fundamnetowej.
    4. Styropian ukladamy na folii
    5. Na styropianie folia do podlogowki i podlogowka
    6. Wylewka

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2011-03-01 13:05:55
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 21:16, kyte pisze:

    > na izolacje pozioma? Na scianie fundamentowa bedzie zastosowana papa SBS
    > FUNDAMENT firmy ICOPAL. Ile nalezy jej wypuscic poza sciane fundamentowa

    Tak własnie się zastanawiałem jaką zrobić izolację poziomą i słyszałem
    dobre opinie na temat tej papy.
    Jak ją przygotować?
    Rozumiem, że trzeba wyrównać mur fundamentowy.
    Gruntować jakoś, kleić na gorącą?

    PS: Przyszedł mi też pomysł do głowy aby położyć papę, na to cegłę
    pełną, jeszcze raz papę i murować dalej ścianę z czego tam trzeba
    (bloczek, pustak...).
    Jest sens robienia dodatkowych kosztów czy będzie to już przerost formy
    nad treścią?

    --
    M.