    From: "g." <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka taśma led do podświetlenia sufitu ?
    Date: Thu, 30 Jan 2014 09:15:58 +0100

    news:lcc66v$21m$2@node1.news.atman.pl...
    > Znaczy wiadomo - sufit dwupoziomowy, chcę dać taśmę led, żeby sobie ładnie
    > podświetlić.
    >
    > Najpierw myślałem o RGB, żeby sobie ustawić kolor ulubiony - ale w
    > praktyce pewnie będę się tym bawił 2 razy na rok.
    > Więc wystarczy biały - ale zimny czy ciepły ??
    >
    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na
    > pewno ?

    Miej świadomość tego, że będzie to tylko dekoracja i nie zastąpi Ci
    głównego oświetlenia.
    Kupiłem taką taśmę RGB z zasilaczem, pilotem, sterownikiem,
    za ponad 200,-
    Światła tyle co z lampki nocnej a zestaw ma podobno 24W,
    Pytałem w sklepie ile to światła daje? Usłyszałem standardową
    odpowiedź "Kolega ma w salonie, daje dużo światła i sobie
    ten kolega bardzo chwali."
    Nie podaję długości ani symbolu tej taśmy bo to nie ma znaczenia.
    Nawet jak by było jej 3x więcej to i tak światła byłoby za mało.

    Dla barwy białej zimnej wydajność z 1W jest większa.
    Za to barwa ciepła jest przyjemniejsza dla oka.
    Nie bierz takich co mają 6000K bo świecą wybitnie na niebiesko.
    Skoro to będzie dekoracja uzupełniającą do oświetlenia głównego
    to ogólny efekt zależeć będzie od pozostałego oświetlenia.
    g.