    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki odkurzacz?
    Date: Mon, 19 Dec 2016 16:04:55 +0100

    W dniu 2016-12-18 o 10:32, adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupić nowy odkurzacz (tradycyjny) wymieniając dwudziestoletniego
    > Zelmera. Na jakie cechy warto obecnie zwrócić uwagę? Cena do 600-700PLN.
    > Dzięki, pozdrawiam

    Szukałem ponad 2 lata temu sensownego odkurzacza, który przede wszystkim
    będzie odkurzał, czyli będzie miał porządny ciąg. Bo wszystko co
    dotychczas brałem do rąk, to śmieszną miało tą siłę ssania.

    Po małym doktoracie stanęło na Boschu GL-30
    http://www.bosch-home.pl/produkty/odkurzanie/odkurza
    cze-tradycyjne/odkurzacze-workowe/BGL3A230B.html#tab
    2

    Super moc odkurzania, do tego jest względnie kompaktowy i nie za ciężki,
    na czym zależało żonie.
    Do tego muszę pochwalić serwis Boscha, bo po tym jak zabiłem ten
    odkurzacz wciągając kilogramy pyłów, w tym gipsu, podczas remontu dwóch
    pokojów, to nie dość, że naprawili w ciągu 4 dni (z wysyłkami), to
    jeszcze bez szemrania cały silnik i wszystko wymienili, pomimo, że w
    systemie nawet pojawiła się adnotacja, że w komorze silnikowej kupa
    pyłu. A zgodnie z zapisami gwarancji, mogliby taką naprawę odrzucić jako
    gwarancyjną.

    Jest tylko jedno ale - ja mam wersję 2500 W sprzed Unijnej dyrektywy.
    Teraz go sprzedają z mocą obniżoną do unijnego 1600 W i twierdzą, że
    niby ssie podobnie dobrze. Jak jest naprawdę - nie wiem. Ale jeżeli
    reszta odkurzaczy też musiała zmniejszyć swoją moc silników, to pewnie w
    porównaniu do reszty nadal będzie niezły.

    /__/_* /
    /