  • Data: 2009-10-22 12:02:16
    Temat: Re: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hbpbgr$c45$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    midity_calculator.html?
    > lang
    >
    > ty tak poważnie czy masz problemy z mysleniem?
    > powietrze o wilgotności 100% i T=5C podgrzane do 20C ma nadal wilgotność
    > 100% tylko temperatura jego jest inna

    Ma tyle samo gram wody w m3 czy kilogramie (wilgotnosć bezwzględna), ale
    procentowo (wilgotność względna) do tego co wody można upchnąc można jeszcze
    dużo wody czyli jest mniej czyli wilgotnośc względna maleje

    > niby co kropelki powietrza znikają? zamieniają się w nicość?gdzie niby
    > reszta wilgoci się podziewa skoro według ciebie wilgotność spada do 37%?

    Polecam wykres moliera (np
    http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie/doc/molie
    r.pdf)

    Powietrz ektóre przy -10st ma 100% wilgotnosci jak nie doprowadzisz wody to
    będzie po podgrzeniu do 20st miało niecałe 20% wilgotności (ale pewnie
    złapie wode z odparowania)

    Na tym przekształceniu opiera sie klimatyzacja.
    Zasysasz wilgotne ale ciepłe powiedzmy 25 powietrze powiedzmy 90%,
    schałdzasz je, woda się wykrapla, podgrzewasz nagrzewnicą wtórną i możesz
    mieć znów 25st C tyle prze przy 40% wilgotnosci względnej, no widro wody z
    centrali

    PS
    Przestańcie się wyzywać

    Pozdrawiam