  • 1. Data: 2009-10-20 13:27:57
    Temat: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Witam,
    Odkąd na dworze zrobiło się chłodno na oknach z PCV zaczęła osadzać się
    para wodna, która potem ścieka na parapet i podłogę.
    Czy znacie jakiś sposób na zbieranie tych skroplin?
    Myślę o jakimś korytku lub materiale posiadającym właściwości kapilarne
    i odprowadzaniu skroplin o do naczynia.
    Mieszkanie, w którym występuje ten problem niestety nie jest moje więc
    nie chciałbym inwestować pieniędzy i czasu a właściciel się nie przejmuje.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-10-20 13:39:29
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mieszkanie, w którym występuje ten problem niestety nie jest moje więc nie
    > chciałbym inwestować pieniędzy i czasu a właściciel się nie przejmuje.

    przypuszczam, ze nowe okna sa ...
    ogrzewanie + sprawna wentylacja i po problemie ... wiele osob robi z
    mieszkania termos ... szczelne okna i drzwi, a wilgotnosc w mieszkaniu
    jakies 50-60% ... w mieszkaniu cieplo, na dworze zimno i sie skrapla ... w
    "plastikach" jest mikrouchyl, lub montuje sie nawiewniki, co daje jakies
    korzysci, ale najlepiej jest raz dziennie przewietrzyc krotko, ale
    intensywnie mieszkanie (nawet kosztem wychlodzenia) ... budynek po
    termoizolacji, czy bez ocieplenia ?

  • 3. Data: 2009-10-20 13:52:38
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Collet pisze:

> [...]
    > korzysci, ale najlepiej jest raz dziennie przewietrzyc krotko, ale
    > intensywnie mieszkanie (nawet kosztem wychlodzenia) ... budynek po

    Okna mają już 5-7 latek.
    Ogrzewanie po wymianie grzejników i instalacji.
    Wentylacji praktycznie brak bo to blok z przełomu lat 70-80 w tym roku
    położono termoizolację.
    Okna nie posiadają mikrouchyłu ale jeśli o nawiewniki to nie wiem co to
    jest ale otwory w części stałej ramy okiennej są.

    Jeśli nie znajdę innej metody to będę wietrzył.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2009-10-20 15:18:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > korzysci, ale najlepiej jest raz dziennie przewietrzyc krotko, ale
    > intensywnie mieszkanie (nawet kosztem wychlodzenia) ... budynek po

    To jest stały tekst na parujące okna. Tyle tylko, że mam otwarte
    wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a jednak
    para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic.

  • 5. Data: 2009-10-20 15:48:55
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    Boombastic pisze:

    > To jest stały tekst na parujące okna. Tyle tylko, że mam otwarte
    > wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a
    > jednak para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic.

    A jaką masz wilgotność ?

    Bo mi jak podejdzie do 60% i tych 20K różnicy to mi się wkrapla.
    Zejście do 4550% Rh rozwiązuje problem

    U mnie dodatkowo jak było tak wilgotno miałem problem z nadprożem (chyba
    fatalnie zaizolowane). Osuszenie mieszkanka rozwiązało problem z
    pojawiającym się tam grzybkiem

    U mnie problem się pojawił po montażu alarmu :) przestaliśmy zostawiać
    uchylone okna, a nie przepadamy jak nam ciągnie po nogach

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 6. Data: 2009-10-20 17:04:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    napalić w kominku :)

  • 7. Data: 2009-10-20 18:47:22
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    wiadomości news:hbkkbi$1evp$1@newsread2.aster.pl...

    > To jest stały tekst na parujące okna. Tyle tylko, że mam otwarte
    > wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a
    > jednak para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic.

    to nic nie rob .. dlaczego sie skrapla? bo wpada swierze powietrze do domu,
    ale nie ma jak uciec .. nawiewniki sluza do na wiewu, a co do wywiewu? ...
    jeszcze raz powtorze - SPRAWNA WENTYLACJA!!! przez nawiewniki wpada
    powietrze, a przez kratki wentylacyjne (kuchnia, lazienka itp) wylatuje ...
    jezeli wszystko dziala poprawnie i jmieszkanie jest ogrzewane ( w tym
    rowniez osuszane) NIE MA SZANS NA SKRAPLANIE !!!!

    jak ktos tego nie zrozumie to jest MATOL !!!!!

  • 8. Data: 2009-10-20 19:17:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Paź, 15:27, Czeresniak <d...@o...pl> wrote:

    > Mieszkanie, w którym występuje ten problem niestety nie jest moje więc
    > nie chciałbym inwestować pieniędzy i czasu a właściciel się nie przejmuje.

    Ja w poprzednim mieszkaniu mialem identyczny problem (jak kilkuset
    innych mieszkancow) - po ociepleniu scian woda sie lala strumieniami
    po oknach - nie wytrzesz tego przez 2 dni i rosnie plesn. Rady:

    1. Sprawdz gdzie masz otwory wentylacyjne - ja mialem tylko wyciag w
    lazience..
    2. Sprawdz, czy powietrze ma wolna droge od okien do tego otworu
    wentylacyjnego - u mnie bariera byly szczelne drzwi w lazience i
    wentylator zalozony na tym wyciagu - rada to rozszczelnic drzwi -
    najlepiej nawiercic kilka otworow okraglych lub jeden prostokatny i
    zalozyc kratki. Wywalic w pierony wentylator! On tylko blokuje
    swobodny przeplyw powietrza.
    3. Wyciac kilka uszczelek w oknach - najlepiej gora, nie bedzie tak
    bardzo czuc zimnego pizgania - niestety wentylacja grawitacyjna na tym
    polega ze trzeba to cieple powietrze w domu wymienic zimnym z
    zewnatrz :)

    Powinno zdecydowanie pomoc!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-10-20 19:19:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Paź, 19:04, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > napalić w kominku :)

    Przy szczelnych oknach i braku wentylacji to jakby powiedziec malo
    bezpieczne - wielce prawdopodobne zaczadzenie w ciagu max
    parudziesieciu minut :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-10-20 20:19:52
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > Powinno zdecydowanie pomoc!

    To jeszcze dodam, zeby sprawdzic czy z kratki wentylacyjnej wieje czy
    zaciąga powietrze z wewnątrz mieszkania, test świeczką powinien wystarczyć.
    Jak wieje z kratek wentylacyjnych, to tak rozszczelnic okna, żeby wywiewało.
    Problem zniknie.
    Przem