    From: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Date: Thu, 22 Oct 2009 22:58:14 +0000 (UTC)

    Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    http://www.vaisala.com/humiditycalculator/vaisala_hu
    midity_calculator.html?

    > Ma tyle samo gram wody w m3 czy kilogramie (wilgotnosć bezwzględna), ale
    > procentowo (wilgotność względna) do tego co wody można upchnąc można
    jeszcze
    > dużo wody czyli jest mniej czyli wilgotnośc względna maleje

    > Polecam wykres moliera (np
    > http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie/doc/molie
    r.pdf)

    > Powietrz ektóre przy -10st ma 100% wilgotnosci jak nie doprowadzisz wody
    > będzie po podgrzeniu do 20st miało niecałe 20% wilgotności (ale pewnie
    > złapie wode z odparowania)
    >
    > Na tym przekształceniu opiera sie klimatyzacja.
    > Zasysasz wilgotne ale ciepłe powiedzmy 25 powietrze powiedzmy 90%,
    > schałdzasz je, woda się wykrapla, podgrzewasz nagrzewnicą wtórną i możesz
    > mieć znów 25st C tyle prze przy 40% wilgotnosci względnej, no widro wody z
> [...]

    mnie nie interesuje względna wilgotność lecz rzeczywista jeśli danej
    objętości jest 100% wilgotności to jak podgrzeję daną objętość zwiększy się
    ciśnienie ale wilgoć nie zamieni się w nicoś i nadal będzie jej tyle samo co
    przed podgrzaniem jak ostudzę pwietrze to ciśnienie spadnie ale wilgoci
    będzie nadal tyle samo
    nie interesują mnie wykresy buraków którzy nie rozumieją że woda nie może
    się zamienić w nicość