    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie belki na szkielet szopy
    Date: Tue, 25 Aug 2009 14:40:43 +0200

    J-L-F napisał(a):

    > Pochwal się, co zrobiłeś i jakim kosztem?

    No niestety zdjec nie mam jak przedstawic, wiec musisz polegac na opisie.
    Szopa 7x4m dostawiona dluzsza sciana do istniejacej szopy sasiada. Dach
    jednospadowy (spadek w kierunku od szopy sasiada). Przy sasiedzie 3
    slupy 10x10cm o wysokosci 3m na betonowych sopach fundamentowych 40x40cm
    (Teraz zrobilbym wezsze stopy). Po przeciwnej stronie 5 analogicznych
    slupow o wysokosci 2,5m. Slupy dluzszych scian polaczone oczepami
    (murlatami? Ale tam przeciez nie ma muru!;) ) 10x10cm. Krokwie 10x5cm co
    60cm. Pokrycie z OSB 12mm i papy. Podloga na gruncie (podsypce
    piaskowej) z fundamentowych bloczkow betonowych. Poszycie scian z plyt
    OSB 12mm.
    Koszta?
    Hmm...
    Drewno na szkielet jakies 900PLN.
    Plyty OSB 20szt x 38PLN = 760PLN
    Papa 5 rolek (15mb) x 67PLN = 335PLN
    Wkrety, gwozdzie, laczniki stalowe jakies 300PLN
    Bloczki fundamentowe 108szt x 2,7 = 590PLN (z transportem).
    Cementu kilka workow = ~80PLN
    Lycha pospolki wraz z transportem 150PLN
    Razem: 3115PLN
    A jeszcze okablowanie i osprzet elektryczny (lampy, gniazda,
    przelaczniki) jakies 300PLN i plyta poliweglanu na swietliki w
    trojkatnych czesciach szczytow okolo 100PLN.
    No i okucia (zawiasy, skoble) do wrot :)

    Prace rozpoczely sie w piatek po Bozym Ciele od rozebrania starej
    maciupkiej szopki i wykonania stop fundamentowych, tydzien temu
    skonczylem kryc papa dach, a jeszcze zostalo troche pracy wykonczeniowej
    (wrota, elektryka). Dwa miesiace dlubania w wolnych chwilach. Przewaznie
    samemu, choc przy kilku pracach pomoc taty badz kolegow byla wskazana
    (choc nie niezbedna).

    W sumie jestem zadowolony, bo Paskuda (Zastava 750) ma wreszcie dach nad
    glowa, a i bedzie gdzie ukryc przed deszczem duza czesc zgromadzonych
    przydasiow. ;)