  • Data: 2009-06-21 20:03:19
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h1m0t1$7fv$1@inews.gazeta.pl...

    > A gdzie tu powietrze??? kupujesz stosy "ścisłe" prostopadłosciany.??
    > Czyli Kris -masz tu metry przestrzenne! A sprzedawane przez nadlesnictwa
    > są
    > metry sześcienne.Po to masz te 1,20 długości klocków, ułozonych na
    > wysokość
    > 1,2m w stosach by dało to ~~pełen wyniar materii drewna.W tym wypadku
    > nabywamy 1mx1mx1m litego drewna! I to jest ta róznica w cenach, które tu
    > krążą..

    Jakoś to trzeba oszacować. Niech to sie zwie metr przestrzennny czy kubik
    czy jak tam chcesz.
    Ale musi byc ściśle ułożone, nie nawrzucane luzem

    > No wiec placiliscie za METR PRZESTRZENNY..("z powietrzem")
    > mnie
    > Nie wychodzi mniej!!(chyba, że o objetość trocin , spod piły), tyle że
    > jest ścislej ułozone!,bo drobniejsze..

    Wychodzi mniej bo drobne kawałki sa dokładniej ułożone. Znaczy drewna
    fizycznie tyle samo ale mnioej przestrzennie i o to mi chodzi

> [...]
    > (RDLP).W tym roku sam doswiadczyłem, kupując u jednego z lesnictw, świezo
    > obnizonę drewno-dębinę o 19 zł/na metrze3, a już u drugiego lesniczego
    > przy
    > podejsciu do buka i grabu(w tej samej cenie) niby nic nie wiedzieli.Gdy Im
    > powiedziałem , że chcę taniej w oparciu o decyzję nadlesniczego
    > Nr...../09,
    > zbaranieli, podejrzliwie mnie mierząc... Więc i tu trzeba
    > fachowców"wyprzedzać"..bo nadwyzka od nieswiadomego klienta trafia do
    > kieszeni niekoniecznie lasow Panstwowych...

    Więc nie rozumię o co tu sie sprzeczamy. Ja napisałem po ile kupiłem i
    kupiłem legalnie- w taki sam sposób każdy może kupić- nie tylko wybrańcy. Ty
    napisałes że w Małopolsc drożej i pewnie tak jest- ja nie znam cen z
    Małopolski
    Nadleśnictwa podaja ceny w metrach sześciennych(metr przestrzenny*
    współczynnik) i ja Tobie napisałem ze kupiłem wg. cennika nadlesnictwa i
    tyle.
    Teraz podobno podrożało trochę ale w przyszłym tygodniu będe kupował to
    zobaczę.
    I tak jest to najtańszy opał.

    Kris